عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تاکید کرد؛

رونق «تولید ملی» در گرو تصویب قوانین حمایتی از کالاهای ایرانی/ ضعف در اجرای قانون کشور را با مشکلات مواجه کرده است

احمد بیگدلی گفت: مجلس باید برای تحقق امر مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید ملی، قوانین کامل و جامعی تصویب کند.
کد خبر: ۳۴۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴ - 07April 2019

رونق تولید ملی در گرو تصویب قوانین حمایتی از کالاهای ایرانی/ ضعف در اجرای قانون کشور را با مشکلات مواجه کرده استاحمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با تاکید بر ضرورت اقدام جدی مجلس و دولت در جهت حمایت از کالای ایرانی، وجود قوانین ناکارآمد و دست‌وپاگیر را مانع فعالیت‌های تولیدکنندگان جهت رونق تولید ملی دانست و اظهار داشت: یکی از مفاهیم اقتصاد مقاومتی که در واقع از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، رونق تولید ملی است؛ چراکه اگر مسوولان تلاش کنند و با از میان برداشتن موانع پیش روی تولیدکنندگان، آنها را به تولید محصولات تشویق و حمایت کنند، قطعا اقتصاد ما به سمت و سویی سوق پیدا خواهد کرد که در آن خبری از نگرانی معیشتی مردم وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مسوولان و به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید ثابت کنند که نگران وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم هستند، افزود: مجلس و دولت باید با تصویب قوانین کارآمد و اجرای آن از تولیدکنندگان حمایت کنند. متاسفانه وجود قوانین ناکارآمد تولید کالای ایرانی را نابود می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قوانین گمرکی را یکی از موانع پیش روی تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: در حالی‌که عده‌ای عدم مواد اولیه را علت اصلی رکود در تولید قلمداد می‌کنند، عمده بنادر کشور مملو از کالاها و مواد اولیه در جهت تولید است، اما قوانین گمرکی مانع از ترخیص به موقع مواد اولیه و در نتیجه مانع از فعالیت‌های تولیدکنندگان می‌شود.

بیگدلی واردات کالاهای مشابه با تولیدات داخلی را از مهم‌ترین عوامل رکود در کسب و کار تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: دولت باید مانع ادامه فعالیت سودجویانی شود که با واردات بی‌رویه کالاهای مشابه تولید ملی کمر به نابودی چرخه اقتصادی بسته‌اند و با این اقدام کمک اساسی به رونق تولید کرده است.

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس گفت: نقش بانک‌ها در واگذاری تسهیلات و ارائه وام‌های مناسب به تولیدکنندگان برای رونق تولید ملی نیز قابل توجه و غیرقابل انکار است. امیدواریم در سال جاری دولت و مجلس برای تحقق امر رهبری در خصوص پویایی وضعیت اقتصادی کشور برنامه‌های مهم و اساسی ارائه کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها