یادداشت/ پروفسور کوین برت

اوباما هم نژادپرست است/ صهیونیست ها پلیس آمریکا را آموزش می دهند

روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه ویسکانسین آمریکا طی یادداشتی نوشت: اکنون نیز در خبرها می‌شنویم یک رنگین‌پوست تنها به جرم رنگین‌پوست بودن توسط نیروهایی که انتظار ایجاد امنیت و آرامش از آنها می‌رود، در به‌اصطلاح آزادترین کشور دنیا، به قتل می‌رسد!
کد خبر: ۳۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳ - 18November 2014

اوباما هم نژادپرست است/ صهیونیست ها پلیس آمریکا را آموزش می دهند

به گزراش گروه بین الملل دفاع پرس، پروفسور کوین برت روزنامهنگار آوازه و استاد دانشگاه ویسکانسین آمریکا: عبارت «تبعیض نژادی» بیشتر انسان را به یاد قرون وسطی و رفتارهای غیرانسانی پیش از قرن 18 میلادی در غرب میاندازد اما اکنون نیز در خبرها میشنویم یک رنگینپوست تنها به جرم رنگینپوست بودن توسط نیروهایی که انتظار ایجاد امنیت و آرامش از آنها میرود، در بهاصطلاح آزادترین کشور دنیا، به قتل میرسد!

طی ماههای اخیر نام ایالت میسوری و اعتراضات خیابانی ساکنان این ایالت به گوش بسیاری از ما رسیده است. در فاصله 2 ماه، 2 نوجوان سیاهپوست آمریکایی در حالی که هیچ سلاحی حمل نکرده و اتهام خاصی متوجه آنها نبود، به دست پلیس سفیدپوست آمریکا به قتل رسیدند که خشم عموم مردم را برانگیخته و خیابانهای این ایالت مدتها صحنه اعتراضات مردمی به خشونت پلیس علیه مردم بود.


به نظر میرسید پس از انتخاب «باراک اوباما» به عنوان اولین رئیسجمهور رنگینپوست آمریکا، عدالت اجتماعی برای همه نژادها و اقلیتها در این کشور به رخ جهانیان کشیده شود اما با توجه به آنچه عملا از رفتار پلیس در این کشور دیده میشود، به نظر میرسد تبعیض نژادی سیستماتیکی در لایههای پنهان نیروهای پلیس این کشور وجود دارد.


تیراندازیهای ایالت میسوری آمریکا به 2 نوجوان بیسلاح «مایکل براون» و«وندریت مایرس» منجر به اعتراضات گسترده در این ایالت شده که توجهات همگان را به سوءاستفاده پلیس از سلاح در برابر آمریکاییهای آفریقاییتبار برانگیخته است. اما آنچه مهم است اینکه براون و مایرس تنها قربانیان پلیس آمریکا نیستند.


براساس آمار اعلامی از سوی پلیس فدرال آمریکا (افبیآی) حداقل 404 آمریکایی در طول سال گذشته توسط پلیس این کشور کشته شدند. از آنجا که آمار اعلامی افبیآی براساس گزارشات داوطلبانه پلیسهای محلی آمریکاست و بسیاری از این قتلها گزارش نمیشود، رقم واقعی باید بسیار بالاتر از این باشد. از سوی دیگر افبیآی قربانیان تیراندازیهای پلیس را با تفکیک نژاد اعلام نمیکند بنابراین میتوان نتیجه گرفت بیشتر مقتولان «آمریکاییهای آفریقاییتبار» هستند.


اعتراضات خیابانی مردم آمریکا به قتل «براون» و «مایرس» نشان مشکل بزرگتری است؛ «ادارههای پلیس در آمریکا غیرقابل کنترل شدهاند».


کتک زدن مردم بیگناه کاملاً معمول شده و قتل افراد همیشه رخ میدهد و در همه این موارد آمریکاییهای آفریقاییتبار قربانیان اصلی هستند. اقلیت سیاهپوست آمریکا از دست این پلیس برای امنیت خود و خانوادههایشان احساس امنیت ندارند.


حتی سفیدپوستان آمریکا هم از پلیس آمریکا میترسند. زمانی که من در محدوده جرمخیزی در سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا زندگی میکردم، ترسم از پلیس بیشتر از خلافکاران بود. یک بار 2 افسر پلیس تنها به بهانه اینکه احترام کافی به آنها نگذاشتم به من حملهور شدند. این 2 افسر پلیس مرتب سر من را به دیوار و کف پیادهرو میکوبیدند و همین منجر به رگ به رگ شدن دستانم و شکستن کمرم شد. بعد از انتقالم به مرکز پلیس این 2 افسر نوبتی مرا در مقابل چشمان بقیه افسران و حضار کتک میزدند؛ به این ترتیب که یکی مرا نگه داشته و دیگری میزد و پس از مدتی جابهجا میشدند. بعد از آن درباره این تجربه با بسیاری از آمریکاییها در شهرهای دیگر صحبت کردم و به این نتیجه رسیدم که این تجربه برای بسیاری بویژه سیاهپوستان عادی است.


بعد از این ماجرا از این 2 افسر شکایت کردم اما تمام افسران پلیسی که شاهد ماجرا بودند، با شهادت دروغ موجب تبرئه آن 2 افسر شدند. حقوقدانان سانفرانسیسکو به من گفتند نیروهای پلیس این شهر، سالانه هزاران نفر را آزار داده و هیچوقت مجازات نمیشوند. دادخواستهای مردمی تنها در مواردی که ضرب و شتم پلیس هزینههای پزشکی بسیاری بر گردن فرد بگذارد ممکن است به نتیجه برسد. هیچ جای دنیا چنین سیستم پلیسی ندارد و اگر هم جایی چنین پلیسی باشد، تعداد کمی خواهند بود.  پلیس آمریکا بهراحتی تیراندازی میکند. فقط در طول سال گذشته در شهر من «ویسکانسین» که شهری آرام با آمار جرم بسیار پایین است و اکثریت جمعیت این شهر سفیدپوست و افراد دانشگاهی و متوسط جامعه آمریکایی هستند، مردم توسط پلیس در چند مورد به قتل رسیدهاند. بهار گذشته پلیس «ویسکانسین» 3 نفر را تنها در یک هفته به قتل رساند. یکی از مقتولان زنی بود که تنها به دلیل عدم اطاعت از دستور پلیس با شلیک گلوله کشته شد.در سال 2012 یک مرد بسیار آرام و بیآزار به نام «پل هینان» در شهر من با حمله و تیراندازی یک پلیس وحشی به نام «استفان هیمس نس» به قتل رسید.


این پلیس وحشی بدجنس تاریخ طولانیای از رفتارهای سودجویانه علیه مردم دارد که از آن جمله میتوان به تیراندازیهای مکرر به یک پارکینگ اشاره کرد که مردی داخل آن بود و در خون خود غلتید و جان باخت. اتهام این افسر پلیس قتل یک فرد بیگناه تنها به دلیل عدم اطاعت از اوامر پلیس بود اما حتی یک روز زندان هم برای این فرد در نظر گرفته نشد. تنها مجبورش کردند مرکز پلیس شهر مدیسون را ترک کند. دلیل این همه خشونت در پلیس آمریکا چیست؟ یک دلیل آن خشونت جامعه آمریکایی است. جامعه آمریکایی بر پایه بردهداری و قتل عام بنا نهاده شد. جنایتکاران روانی و حریص از سراسر جهان به سمت آمریکا مهاجرت کردند تا از قیود جوامع خود مثل توجه و همدلی نسبت به دیگران آزاد شده و با مبارزه و دریدن، راهشان به سمت ثروت و قدرت را باز کنند. افرادی که در کشتن بومیان سرخپوست آمریکا و سوءاستفاده از بردگان سیاه آفریقایی دست داشتند، بهراحتی به ثروت کلانی دست یافتند.

اگر هم بومیان سرخپوست یا بردگان سیاهپوست در قبال این جنایات مقاومت میکردند، در نهایت خشونت به دست سفیدپوستان به قتل میرسیدند. بالاتر از این، جمعیتهایی از مجرمان دیگر نژادها بودند که مدیریت شهرهای آمریکایی را به دست گرفتند، شامل ایرلندیها، یهودیان و ایتالیاییهایی که به تشکیل مافیای قومی مشهورند. امروز دیگر نژادها شامل سیاهپوستان و آمریکای لاتینیها همان رویه را ادامه میدهند. کار این افراد قاچاق مواد مخدر و شرکت در جرائم مسلحانه است. پلیس آمریکا تصور میکند برای مبارزه با این گروههای جنایتکار باید از آنها خشنتر باشد تا دست بالاتر را داشته و از آنجایی که مجرمان در آمریکا ثروت بسیاری دارند، پلیس آمریکا هم در انواع فساد مالی مداخله دارد.  

دلیل دیگر برای این خشونت روانی میان پلیس آمریکا روشهایی است که نیروهای پلیس آمریکا از اسرائیلیها میآموزند. اسرائیل، رژیمی که نیروهای آن، فقط برای تفریح و سرگرمی، کودکان فلسطینی را به قتل میرسانند به پلیس آمریکا آموزش میدهد. شمار بسیاری از نیروهای پلیس آمریکا شامل پلیس سانفرانسیسکو که به من حملهور شد، تحت آموزش اسرائیل هستند. «مایکل چرتف» وزیر امنیت داخلی آمریکا که فردی دوملیتی آمریکایی- اسرائیلی است، با امضای توافقنامهای با اسرائیل در سال 2007 عملا پلیس آمریکا را اسرائیلی کرده است. افزایش سریع تیراندازیهای پلیس آمریکا به سوی مردم میتواند نتیجه تربیت نیروهای پلیس توسط رژیمی باشد که دستش به قتل عام آلوده است. امروز آمریکاییها از این واقعیت آگاه میشوند که مشکلات بزرگی چون خشونت و نژادپرستی در میان افسران پلیس آمریکا وجود دارد.

اقدامات وحشیانه پلیس در ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی برای همگان قابل مشاهده است و پلیس دروغگوی آمریکا دیگر قادر به مخفی کردن آن نیست. برای مثال یکی از گزارشهای اخیر یک شبکه خبری، پلیس آمریکا را نشان داد در حالی که با 45 بار شلیک به سوی یک مرد سیاهپوست انگار به سوی جوخه اعدام، شلیک میکرد. تنها جرم مقتول (میلتون هال) این بود که سیاهپوست و عقبمانده ذهنی بود. آمریکاییهای آفریقاییتبار از اینکه این همه مانند سگ با آنها رفتار شده و به سویشان شلیک میشود، خسته و بیزارند. اگر آمریکا هرچه سریعتر سیستم پلیس خود را دوباره بازسازی نکند، ناآرامی مدنی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها