آخرین تحولات قدس اشغالی/

کشته شدن 6 صهیونیست در عملیات استشهادی/ رعب و وحشت در سراسرفلسطین اشغالی

در عملیات جدید شهادت طلبانه دو جوان فلسطینی در قدس اشغالی، ۶صهیونیست از جمله یک خاخام کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۳۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵ - 18November 2014

کشته شدن 6 صهیونیست در عملیات استشهادی/ رعب و وحشت در سراسرفلسطین  اشغالی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، رسانههای اسرائیلی و منطقه از کشته شدن6 صهیونیست در عملیات جدید دو جوان فلسطینی در یک کنیسه در محله "هارنوف" واقع در قدس اشغالی خبر دادند. در بین کشته شدگان یک خاخام صهیونیست دیده می شود. در این عملیات همچنین 13 صهیونیست دیگر زخمی شدند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت. جبهه خلق برای آزادی فلسطین، ضمن تبریک عملیات استشهادی در قدس اشغالی، تأکید کرد که عاملان این عملیات، از اعضای این جبهه بودند.

شهادت دو فلسطینی در عملیات شهادت طلبانه و افشای هویت آنها

پلیس اسرائیل اعلام کرد که دو فلسطینی از سه عامل این عملیات کشته شدند و پلیس در تعقیب فرد سوم عامل این عملیات است.

منابع خبرگزاری گزارش دادند که "عدی ابو الجمل"  27 ساله یکی از عوامل عملیات شهادت طلبانه ساکن "جبل المبکر" در قدس است که برادرش در اسارت اسرائیل به سر می برد.

یکی دیگر از عاملان عملیات شهادت طلبانه "غسان ابوجمل"  22 ساله از اهالی شرق قدس است که پسر عموی عدی بوده است.

در همین رابطه نظامیان صهیونیستی در جبل المبکر زادگاه این دو جوان فلسطینی اقدام به تیراندازی کردند. پس از یورش نیروهای اشغالگر اسرائیل به شهرک جبل المکبر و منزل یکی از عاملان عملیات های شهادت طلبانه امروز درگیری بین آنها و جوانان فلسطینی آغاز شد. بر اساس این گزارش، جوانان فلسطینی به سمت نیروهای اشغالگر سنگ، کوکتل مولوتف و مواد محترقه پرتاب کردند.

شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی از احتمال افزایش تعداد کشتههای عملیات امروز خبر داد.

پلیس اسرائیل با اعلام حالت فوق العاده در محل حادثه از شهرک نشینان خواست که از نزدیک شدن به مکان این عملیات خودداری کنند.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در راستای بازداشت های گسترده فلسطینیان در قدس اشغالی، 14 نفر از نزدیکان و خویشاوندان 2 عامل عملیات استشهادی در قدس را بازداشت کردند.

رعب و وحشت سراسر سرزمین اشغالی فلسطین را فرا گرفت

شبکه 10 تلویزیون اسرائیل با پوشش عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان در قدس اشغالی گزارش داد که هم اکنون ساکنان منطقه "هارنوف" در شوک بسیار شدیدی به سر میبرند زیرا گمان نمیکردند چنین عملیاتی در منطقه آنان روی دهد.

همچنین خبرنگار شبکه خبری المیادین در قدس اشغالی گزارش داد که جو دلهره و اضطراب بر شهرکنشینان در فلسطین اشغالی حاکم شده است، وی همچنین گزارش داد، بالگرد رژیم صهیونیستی به صورت گستردهای درحال گشت زنی بر فراز قدس اشغالی هستند.

مطرح کردن نقش عامل سوم در عملیات، با هدف بازداشتهای گسترده است


خبرنگار المیادین در قدس اشغالی گفت: آنچه در مورد عامل سوم انجام عملیات شهادت طلبانه در هارنوف گفته شده است، ادعاهای اسرائیلیها با هدف بازداشت و حمله به فلسطینیها است. نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت فلسطینیها در منطقه عوریف گازهای اشک آور شلیک کردند.

استقرار ایست و بازرسی های گسترده در مناطق مختلف قدس

خبرنگار المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی، نیروهای خود را به طور گسترده در ورودی های قدس اشغالی مستقر کرده است.
این رژیم همچنین مراکز ایست و بازرسی را در مناطق مختلف قدس، برقرار کرده است.

اسرائیل مانع از ورود خبرنگاران به منازل دو شهید فلسطینی شد

نیروهای اشغالگر همچنین مانع از ورود خبرنگاران به منزل شهید غسان و عدی ابوحمل در جبل المکبر شدند.

شبکه 2 اسرائیل: عملیات کاملا حساب شده بود/ رئیس پلیس تلآویو: توانایی جلوگیری از چنین حملاتی را نداریم

شبکه دو اسرائیل نیز در گزارشی اعلام کرد، عملیات اجرا شده بسیار حساب شده بوده و میدان اجرای عملیات یکی از سخت ترین میدانها بوده است.

«اساف حیفتس» رئیس پلیس قدس اشغالی گفت: ما توانایی جلوگیری از عملیاتی مانند عملیات امروز که در قدس به وقوع پیوست را نداریم.

یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی و مدرسهای در نابلس

منابع فلسطینی گزارش دادند که با وجود اوضاع ملتهب قدس اشغالی، شهرک نشینان صهیونیست امروز نیز به مسجد الاقصی یورش بردند.


بر اساس این گزارش، پیش از این نیز وزیر شهرک سازی و تعدادی از شخصیت های اسرائیلی تحت حراست شدید پلیس رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش آوردند.

این در حالی است که بخش هایی از قدس اشغالی امروز به دنبال عملیات شهادت طلبانه 2 جوان فلسطینی در یک کنیسه شاهد درگیری بین صهیونیستها و فلسطینیان است.
                                                                               
نشست فوق العاده وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی عملیات شهادت طلبانه

در این پی این عملیات "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سفر خود به قدس اشغالی را لغو کرد. در پی این عملیات، نشست فوق العاده وزارت جنگ اسرائیل به منظور بررسی عملیات قدس به ریاست موشه یعلون وزیر جنگ و فرماندهان دستگاههای اطلاعاتی در مقر این وزارت در تلآویب آغاز شد.

همچنین وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در نشستی با وجود روسای دستگاههای امنیتی در حال بررسی اوضاع است.

حماس: عملیات مقاومت پاسخی روشن به جنایتهای رژیم صهیونیستی است

"حسام بدران" یکی از رهبران جنبش حماس با تبریک این عملیات آن را پیشرفتی چشمگیر در عملیات مقاومت و پاسخی روشن به جنایت های رژیم صهیونیستی دانست.

حماس همچنین خواستار عملیات انتقامی علیه اسرائیل در واکنش به اعدام "الرمونی" و تجاوزها در مسجد الاقصی شد.

محمود الزهار یکی از رهبران حماس تاکید کرد که عملیات شهادت طلبانه صبح امروز در قدس اشغالی از ثمره های مقاومت در این شهر مقدس است.

جهاد اسلامی: عملیات قدس پاسخی به جنایتهای اسرائیل بود

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز عملیات شهادت طلبانه قدس که طی آن 7 صهیونیست به هلاکت رسیده و 15 نفر دیگر نیز زخمی شدند، تبریک گفت.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیهای کوتاه تاکید کرد که عملیات قدس پاسخ طبیعی به جنایتهای اشغالگران و شهرکنشینان صهیونیست است.

«داود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در واکنش به عملیات شهادت طلبانه امروز در قدس اشغالی که به هلاکت چندین صهیونیست منجر شد، تاکید کرد که فلسطین با یک انتفاضه و انقلاب حقیقی مواجه است که پاسخ طبیعی به سیاست های اشغالگران و تجاوزات مستمر آنها علیه شهر قدس و مسجد الاقصی است.

فتح: عملیات شهادت طلبانه قدس نتیجه طبیعی تجاوزهای اسرائیل است

سخنگوی جنبش فتح تاکید کرد، عملیات شهادت طلبانه امروز که در قدس اشغالی صورت گرفت نتیجه طبیعی تجاوزهای اسرائیل در قدس است.
 احمد عساف سخنگوی جنبش فتح در گفتگو با شبکه اسکای نیوز تاکید کرده است که عملیات شهادت طلبانه امروز که در قدس اشغالی صورت گرفت نتیجه طبیعی تجاوزهای اسرائیل در قدس است.

واکنش نتانیاهو به عملیات استشهادی در قدس

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات شهادت طلبانه دو جوان فلسطینی علیه صهیونیست ها گفت که اسرائیل به این عملیات پاسخ میدهد.

وزیر اسرائیلی: محمود عباس به اسرائیل اعلام جنگ کرده است

 وزیر اقتصاد و رهبر یکی از احزاب راستگرای افراطی اسرائیل پس از حمله شهادتطلبانه امروز اعلام کرد که با این اقدام محمود عباس به اسرائیل اعلام جنگ کرده و به این مسئله باید واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، وزیر اقتصاد اسرائیل و رهبر یکی از احزاب افراطی این رژیم درپی حمله شهادتطلبانه دو جوان فلسطینی که منجر به هلاکت 7 اسرائیلی شد اعلام کرد: عباس به اسرائیل اعلام جنگ کرده و ما باید به آن واکنش نشان دهیم.

وزیر دارایی اسرائیل نیز خواستار تخریب منازل دو جوان فلسطینی عامل اجرای عملیات استشهادی علیه صهیونیست ها در قدس اشغالی، شد.

اسرائیل شرایط حمل سلاح برای شهرکنشینان را تسهیل میکند

 یک مقام اسرائیلی اعلام کرد که این رژیم شرایط حمل سلاح را برای شهرک نشینان صهوینیست تسهیل میکند.

تشکیلات خودگردان عملیات قدس را محکوم کرد

تشکیلات خودگردان فلسطین همسو با سیاستهای رژیم صهیونیستی، عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی را محکوم کرد.

جان کری هم عملیات شهادت طلبانه قدس را محکوم کرد

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در لندن عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان در قدس اشغالی را به شدت محکوم کرده است.

این در حالی است که وی به هیچ یک از جنایتهای رژیم صهیونیستی و اعدام یک جوان فلسطینی در سرزمینهای اشغالی اشاره نکرده است.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که جان کری وزیر خارجه آمریکا طی تماسی تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات قدس با وی گفتوگو کرده است.

همچنین در این تماس تلفنی کری از بیانیه محمود عباس در محکومیت عملیات قدس حمایت کرده است.

اتحادیه اروپا خواستار حفظ آرامش در قدس شد

اتحادیه اروپا در واکنش به عملیات استشهادی قدس، خواستار حفظ آرامش در قدس شد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین: نیازمند استراتژی یکپارچه برای مبارزه با اشغالگران هستیم


عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین با تبریک عملیات شهادت طلبانه قدس گفت: امروز نیازمند یک استراتژی یکپارچه برای مبارزه با اشغالگران

 «کاید الغول» عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین ضمن تبریک عملیات شهادت طلبانه امروز شهروندان فلسطینی در قدس اشغالی گفت: ما امروز نیازمند وحدت بین فلسطینیها و تدوین یک استراتژی یکپارچه برای مبارزه با اشغالگران هستیم.وی همچنین بر اهمیت ادامه مقاومت در برابر صهیونیستها تأکید کرد.

از سوی دیگر منابع محلی فلسطین از تیراندازی به سمت یک گشتی اسرائیلی در نزدیکی شهرک "یتسهار" واقع در شرق نابلس خبر دادند.

قدس در هفتههای اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی بود.

روز گذشته شهرکنشینان صهیونیست یک جوان فلسطینی را در اقدامی وحشیانه دار زدند که این امر خشم فلسطینیان را برانگیخت.

پخش شیرنی در بین اهالی فلسطین بعد از علمیات استشهادی علیه صهیونیستها

عملیات امروز موجی از شادی را در بین فلسطینیان به همراه داشت.جوانان فلسطینی بعد از عملیات شهادت طلبانه صبح امروز در قدس اشغالی علیه صهیونیست ها و کشته شدن 6 صهیونیست اقدام به پخش شیرینی در بین مردم کردند.

در همین رابطه در غزه نیز مردم بعد از شنیدن این خبر برای نشان دادن شادی خود اقدام به شلیک تیر هوایی کردند و برخی از آنها نیز در بین مردم و خودروهایی که در حال عبور از خیابان بودند شیرینی توزیع کردند.

در رفح نیز به دنبال شنیدن این خبر مردم در یک راهپیمایی خودجوش از میدان مسجد العوده در مرکز این شهر حرکت کردند و خیابان های شهر را پیمودند.

انتهای پیام/ک.ف

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار