یک استاد حوزه و دانشگاه:

رزمندگان در جبهه، با زبان قرآن سخن می‌گفتند

استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: زبان قرآن که فطرت انسان است، در جبهه باز شده بود و رزمندگان با زبان قرآن با هم صحبت می‌کردند.
کد خبر: ۳۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱ - 19November 2014

رزمندگان در جبهه، با زبان قرآن سخن می‌گفتند

 به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، دکتر عباسعلی رستمی نسب، شامگاه دوشنبه در آئین تجلیل از نویسندگان حوزه ایثارو شهادت در کرمان، افزود: در بررسی و تحقیقاتی که پیرامون جملات شهدا انجام دادم، دریافتم که کلام شهدا معنادار و برگرفته از آیات و روایات است.

وی اظهار داشت: زبان قرآن که فطرت انسان است، در جبهه باز شده بود و رزمندگان با زبان قرآن با هم صحبت میکردند.

دکتر رستمی نسب خاطر نشان کرد: شهید مشایخی از دوستان من بود، سال 62 به جبهه رفتم و ایشان به من گفت؛ شما استاد معارف هستی برو برای بچههای واحد تخریب صحبت کن، وارد سنگر بچهها شدم و بلندگو را برداشتم، تا گفتم بسم الله الرحمن الرحیم، شروع به گریه کردند.

وی افزود: وقتی دیدم اینها با شنیدن نام خدا اینگونه میلرزند و گریه میکنند، زبانم قفل شد، بلندگو را گذاشتم و بیرون آمدم و با خود گفتم اینها کجا هستند و ما کجائیم.

رستمی تاکید کرد: نوشتن این صحنهها برای نسل امروز بسیار تاثیرگذار و وظیفه مسئولین ثبت و نشر این خاطرات است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما برای خیلی از امور هزینه میکنیم اما برای ترویج اندیشههای شهدا کاری نمیکنیم.

در ادامه دکتر فاطمه سادات حسینی مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان، رسالت قلم را بسیار سنگین دانست و گفت: اگر قلم بخواهد از شهدا بنویسد، این رسالت سنگینتر است.

وی بر لزوم تبدیل خاطرات شهدا و رزمندگان به فیلم و نمایش تاکید کرد و افزود: باید نسل امروز با تمام وجود درک کند که شهدا حقیقتاً زمینی بودند و آسمانی شدند.

وی ابراز نمود: همکاری اهل قلم و فرهیختگان میتواند با به کارگیری شیوههای جدید، تاثیر جامعه مدرنیته را بر فرزندان ما خنثی کند.

دکتر حسینی افزود: سالهاست جنگ قلمها، اندیشهها، باورها و توهمات آغازشده و اگر بخواهیم در این جنگ پیروز شویم، باید دنبال راه و شیوه تاثیرگذار در نسل امروز باشیم.

وی افزود: نقش زنان، مادران، خواهران و همسران شهدا را پر رنگ کنیم و توجه داشته باشیم که در کنار هر شهید یک یا چند مورد از این مولفهها وجود داشته که موجب نقشآفرینی مردان در 8 سال دفاع مقدس شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار