پیام تسلیت رئیس حوزه هنری خراسان شمالی به درگذشت پدر شهید «بدخشان»

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در پیامی درگذشت «داراب بدخشان» شاعر آیینی و پدر شهید «علی بدخشان» را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۴۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ - 11April 2019

پیام تسلیت رئیس حوزه هنری خراسان شمالی به درگذشت پدر شهید «بدخشان»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «وحید نمازی» رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در پیامی درگذشت پیرغلام حسینی، «داراب بدخشان» را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

«داراب بدخشان پیر غلام اهل‌ بیت (ع) و پدر شهید «علی بدخشان» متخلص به «مرید» بانگ الرحیل قافله عشق را لبیک گفت و دل به دریای جاودانگی سپرد و از این دیار فانی به دیار حق شتافت. چه سعادتی از این بالاتر که پس از عمری خادمی و مریدی آستان حضرت دوست در بهترین ایام شعبانیه شب میلاد حضرت ابوالفضل سرود هستی را به شاعرانه‌ترین شکل خواند و به حضرت دوست پیوست.

او شاعر، نوحه‌سرا، مداح و ذاکر اهل‌بیت بود با طبعی بلند، نوایی جان‌بخش، سرشتی شاعرانه‌ای جوان که با رفتنش جامعه هنری خراسان شمالی را در اندوه فروبرد.

حاج داراب نه‌تنها با شعرهایش بلکه با سبک زندگی‌اش نشان داد که می‌توان در این وانفسایی که همگان از خودشان غافل‌اند می‌توان مرید واقعی بود. شعرهایش برآمده از عشق و ارادت بود و قدرت نفوذ اشعارش در دل‌وجان ناشی از این بود که خود لبریز از عشق و محبت به اهل‌بیت بود.

با عزت زندگی کرد و باعزت از دنیا رفت. فقدان معنوی وجودش در عرصه ادبیات آیینی سال‌های سال پر نخواهد شد.

رحلت حاج داراب بدخشان پدر شهید، مرید اهل‌بیت، شاعر پیشکسوت استان را به جامعه هنری تسلیت عرض می‌کنم.

پیکر حاج «داراب بدخشان» شاعر آئینی استان خراسان شمالی امروز با حضور باشکوه مردم و جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی استان در بجنورد تشییع شد.

این شاعر بزرگوار شاعری از جنس عاشورا و حماسه بود که مورد تجلیل مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار