فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا خبر داد؛

جابه‌جایی ۲۷ هزار سیل‌زده از روستا‌های پر خطر خوزستان توسط سپاه

سردار خادم سیدالشهدا از جابه‌جایی ۲۷ هزار سیل‌زده از روستا‌ها و نقاط پر خطر توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ - 12April 2019

جابه‌جایی 27 هزار نفر سیل زده از روستاهای پر خطر خوزستان توسط نیروی دریایی سپاه

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، سردار «احمد خادم‌سیدالشهدا» فرمانده قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه نیرو‌های مسلح به کمک مجموعه استان در حال فعالیت است و در مجموعه سپاه نیز نیرو‌های زمینی، دریایی، هوایی، نیروی مقاومت بسیج و نیروی قدس وارد شدند و در بخش نیروی زمینی با محوریت قرارگاه کربلا همه تیپ‌ها پای کار هستند.

وی افزود: جابه‌جایی ۲۷ هزار سیل‌زده از روستا‌ها و نقاط پر خطر توسط نیروی دریایی از طریق قایق انجام شد و از بالگرد‌ها نیز برای درمان و خدمات‌رسانی استفاده می‌شود.

فرمانده قرارگاه کربلای نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تمام نیرو‌های سپاه در حال آماده باش هستند، گفت: در پادگان‌ها اقدام به پر کردن گونی می‌کنیم و آن‌ها را برای مناطقی که در حال ساخت و ترمیم سیل‌بند است، ارسال می‌کنیم.

وی درباره بازدید از منطقه عین ۲ و کانال سلمان گفت: همه مردم و نیرو‌ها پای کار هستند و تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم که آب کانال را مدیریت کنیم.

خادم‌الشهدا درباره مهم‌ترین نیاز‌های سیل‌زدگان گفت: در غرب رودخانه کرخه که مردم دامدار هستند در ارتفاعات ساکن شده‌اند و آب و آذوقه به آن‌ها می‌رسد؛ اما نیازمند پشه‌بند، دارو، سرویش بهداشتی و حمام هستند.

وی با بیان اینکه در پهنای خوزستان مردم خودشان پای کار هستند تا آب به شهر ورود نکند، ادامه داد: حداقل شبی ۱۰۰ هزار گونی در پهنه خوزستان مصرف می‌شود؛ زیرا این کار یک کار خیلی بزرگی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها