فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم‌آباد خبر داد؛

ایجاد 2 بیمارستان صحرایی در «پلدختر» و «معمولان»

امیر«مراد خوش کنار» از ایجاد 2 بیمارستان صحرایی و تخصصی در «پلدختر» و «معمولان» خبر داد.
کد خبر: ۳۴۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ - 16April 2019

ایجاد دو بیمارستان صحرایی  در «پلدختر» و «معمولان»به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، امیر «مراد خوش‌کنار» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم‌آباد امروز در دیدار نیروهای ارتش با نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اقدامات انجام شده ارتش در سیلاب استان، اظهار داشت: در موج اول بارندگی و جاری شدن سیل، با استفاده از همه امکانات و نیروهای انسانی لشکر ۸۴، امدادرسانی را در ساعات اولیه آغاز کردیم و توانستیم در کنار سایر اقشار نیروهای مسلح وظایفی را که بر عهده داشتیم به نحو احسن انجام دهیم.

وی افزود: در موج دوم بارندگی‌ها و سیلاب در استان لرستان بنا به درخواست فرماندار «دلفان»، نفربرها و خودروهای سنگین را اعزام کردیم و با اقدامات شبانه روزی جان بسیاری از مردم را نجات دادیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم آباد با اشاره به اینکه در شهرستان «دورود» و «بروجرد» نیز گروه مهندسی ۴۱۱ و مرکز آموزش مهندسی با تمام توان امکانات مهندسی و ادوات سنگین مهندسی به همراه نفرات و ایجاد سیل بند در رودخانه «تیره» شهرستان «دورود» در کنار مردم بودند، گفت: ستاد بحران ارتش توسط فرمانده نیروی زمینی ارتش در پلدختر ایجاد شد.

خوش‌کنار با اشاره به اقدمات و فعالیت‌های ارتش در روستای «چم مهر» که کاملاً زیر آب رفته بود، تصریح کرد: در سیل لرستان بیش از 7 هزار نفر نیروی انسانی در تمام نقاط استان مشغول به کار بودند و امدادرسانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از هزار بسته مواد غذایی بین مردم با استفاده از امکانات ارتش توزیع کردیم، ۴۰۰ دستگاه خودروی سنگین و فوق سنگین از ادوات مهندسی و خودروهای ترابری کار امداد رسانی را انجام دادند، همچنین ۴۲۰ ساعت پرواز توسط هوانیروز ارتش در قالب ۴۵۰ سورتی انجام گرفت، ۱۶۰ تن مواد غذایی در استان جابجا شد و 2 هزار نفر نیز با استفاده از بالگرد جابجا شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم آباد با اشاره به ایجاد دو بیمارستان صحرایی و تخصصی در «پلدختر» و «معمولان»، افزود: ۲۱ هزار نفر طبابت شدند و علاوه بر این به بیش از ۶۰ هزار نفر خدمات پزشکی ارائه شد. همچنین بیش از ۶۰۰ میلیون تومان دارو بین مراجعه کنندگان توزیع شد.

خوش‌کنار با اشاره به اینکه پل شهدای تخریب شده پلدختر احداث و به بهره‌برداری رسید، گفت: قایق‌های موتوری و آبی را در منطقه «چم مهر» و «کوهنانی» مستقر کردیم، با استفاده از بالگرد به اداره برق و آب و فاضلاب کمک کردیم، چهار کمپ را در روستای «چم مهر» ایجاد کردیم، با ادوات مهندسی راههای دسترسی را به این روستا ایجاد کردیم.

وی از برگزاری رژه نیروهای ارتش در روز ۲۹ فروردین خبر داد و متذکر شد: این رژه متفاوت از رژه‌های گذشته و در آن رژه امدادرسانی به مناطق سیل‌زده را خواهیم داشت و در قالب آن بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو با تمام وسایل زیستی، 2 هزار بسته مواد غذایی را آماده کرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها