قره‌داغی:

انتشارات «مهرک» یک‌ ساله شد/ خانواده‌ها از محتوا خاطرجمع باشند

مدیر انتشارات سوره مهر گفت: خانواده‌ها با خیال راحت می‌توانند فرزندانشان را به «مهرک» بیاورند و از تولیدات ما بهره‌برداری کنند.
کد خبر: ۳۴۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ - 22April 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم جشن یک‌ سالگی انتشارات «مهرک» با حضور عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات سوره مهر، عباس محمدی رئیس دفتر آفرینش‌های ادبی، ساسان ناطق نویسنده، علی داوودی شاعر، روح‌الله کاظمی‌زاده مدیر انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، مرتضی محمداسماعیلی معاون بازرگانی سوره مهر و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

خانواده‌ها از محتوای «مهرک» خاطرجمع باشند

عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات سوره مهر در ابتدای این نشست اظهار داشت: بازار ویژه کتاب ما را برآن داشت که در بخش کودک و نوجوان فعالیت ویژه‌‌تری انجام دهیم و توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم و در تداوم این فعالیت انتخاب یک نشان و نام برای این گروه سنی ضروری به نظر می‌رسید.

وی گفت: با هم‌فکری جمع بسیاری از نویسندگان اسامی مختلفی مطرح شد و در نهایت با یک پروسه چند مرحله‌ای و با توجه به ابعاد و ویژگی‌هایی که انتشارات سوره مهر داشته است، نشان «مهرک» که شخصیت یک مرغ دریایی است انتخاب شد و خوشبختانه طی یک سال در سه رده سنی خردسال، کودک و نوجوان با تعداد عناوین زیاد بسیار مورد توجه قرار گرفت.

مدیر انتشارات سوره مهر از انتشار 80 عنوان کتاب در سال 1397 خبر داد و افزود: امسال در بخش کودک و نوجوان با یک غرفه مستقل با نشان مهرک در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهیم داشت و در مجموع 500 عنوان کتاب را در این سه رده سنی عرضه خواهیم کرد که شامل کتاب‌های گذشته و سال 1397 است. خانواده‌ها با خیال راحت می‌توانند به مهرک بیاییند و از تولیدات مهرک بهره برداری کنند.

جای یک نشر کودک در سوره مهر خالی بود

عباس محمدی رئیس دفتر آفرینش‌های ادبی در ادامه این نشست، گفت: جای یک نشر کودک در سوره مهر خالی بود. ناشری که توانسته مراحل موفقیت را یکی پس از دیگری طی کند و نیاز بود در این بخش به طور تخصصی کار کنیم. ناشران زیادی در این عرصه به طور تخصصی فعالیت دارند که کار را برای «مهرک» سخت می‌کند.

وی گفت: امیدواریم مهرک جایش را در سبد کالاهای فرهنگی خانواده‌های ایرانی باز کند و روز به روز سبد کتاب فرهنگی خانواده‌ها بیشتر شود. ما نیز تمام تلاشمان را برای موفقیت مهرک را انجام خواهیم داد.

شاهد تولیدات درخشان کودک و نوجوان خواهیم بود

حجت‌‌الله ناظری در ادامه این نشست گفت: سال گذشته نشان مهرک رونمایی شد و امسال زحمات یک‌ساله به بار نشسته است؛ چراکه داشتن یک نام‌نما یک ضرورت است. با توجه به شرایط تولیدات کودک و نوجوان سوره مهر، ضرورت این نام‌نما احساس می‌شد که امروز در اولین سالگرد آن هستیم و امیدواریم در سال‌های آینده این نام‌نما بیشتر بدرخشد و شاهد تولیدات درخشان کودک و نوجوان باشیم.

در ادامه ساسان ناطق نویسنده گفت: مهرک نشان‌دهنده اهمیت و موضوع کودک و نوجوان برای حوزه هنری است و قطعاً این کار، کار بسیار ارزشمندی است که دقت بسیار بالایی را می‌طلبد. سوره مهر خودش و کارهایش را با تخصص بیشتری پیش می‌برد؛ چراکه ذائقه کودک ایرانی بسیار شیرین و دوست‌داشتنی است. کودکی که بیشتر با قصه‌گویی آشنا است به کتاب‌های کودک و نوجوان رغبت بیشتری خواهد داشت.

سوره مهر در تراز جهانی عمل کند

علی داوودی در ادامه گفت: این اتفاق مهم را اولا به خودم به عنوان یک علاقمند به حوزه ادبیات کودک و نوجوان تبریک می‌گویم. سوره مهر نشری با سابقه چندین دهه فعالیت نشان داده که در تراز جهانی عمل کند و در عرصه فرهنگ اتفاقات مهمی را رقم می‌زند و قطعاً نیازها و ضرورت‌های نسل جدید و دوره خودش را خواهد شناخت.

وی گفت: کار خیلی خوبی است که این گروه با نام مشخص خودش فعالیت خواهد کرد و دلبستگی به سوره مهر حفظ شده است.

در ادامه مرتضی محمداسماعیلی معاون بازرگانی سوره مهر به ضرورت یک نشر تخصصی برای کودک و نوجوان اشاره و گفت: کار در حوزه کودک و نوجوان سخت است و به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز دارد؛ چراکه علاوه بر تالیف نیاز به تصویرسازی وجود دارد.

وی گفت: امسال حدود 80 عنوان کتاب منتشر کردیم؛ اما با مرور زمان لازم است تا «مهرک» در زمینه کودک و نوجوان به یک برند معروف تبدیل شود. البته امیدواریم بتوانیم در زمان کمتری بتوانیم به جایگاهی که سوره مهر به آن رسیده است، برسیم.

روح‌الله کاظمی‌زاده مدیر انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان تولد مهرک را به انتشارات سوره مهر تبریک گفت و افزود: برای ما به خاطر تعلق خاطرمان به انقلاب اسلامی، درخشش سوره مهر برای ما ارزشمند و خوشحال کننده است.

وی به نیازمندی استان‌ها به کتاب کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: در حوزه کودک و نوجوان نیازها بسیار است و این نیاز در استان‌ها و شهرستان‌ها بیشتر است که باید بیشتر به آن پرداخت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار