رهایی محکوم به اعدام از چوبه‌دار

خانواده نیکوکار بافتی و اولیای دم به مناسبت اعیاد شعبانیه و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اعلام رضایت، اجرای حکم قصاص را متوقف و باعث رهایی یک جوان پشیمان از پای چوبه‌دار شدند.
کد خبر: ۳۴۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ - 28April 2019

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، خدابخش روح‌الامینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت اظهار داشت: خانواده نیکوکار بافتی و اولیای دم به مناسبت اعیاد شعبانیه و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اعلام رضایت، اجرای حکم قصاص را متوقف و باعث رهایی یک جوان پشیمان از پای چوبه‌دار شدند.

 وی از اقدام خداپسندانه اولیای دم که با شجاعت و تقوا از حق قصاص خود گذشت کردند قدردانی کرد.

این مقام قضایی اظهار داشت: ضرورت دارد فرهنگ گذشت و بخشایش بیش از گذشته در جامعه ترویج داده شود تا بازهم شاهد چنین صحنه های زیبایی در جامعه باشیم.

این مقام قضایی یاد آور شد: محکوم که یک جوان اهل شهرستان بافت است در سال 93 و در اثر عدم کنترل خشم آنی و به دلیل مشاجره و اختلاف بر سر محصولات کشاورزی که بین چند نفر از اهالی یکی از دهستان‌های شهرستان بافت اتفاق افتاده بود با ضربه چاقو اقدام به قتل کرد.

روح الامینی با اشاره به اینکه  قاتل بیش از 4 سال در زندان کرمان بوده  است، عنوان کرد: با توجه به اظهار پشیمانی محکوم و تایید حسن خلق و رفتار وی از سوی زندان کرمان و اینکه نامبرده توانسته است طی مدت حبس، حافظ بخش‌هایی از قران کریم شود و همچنین فاقد سابقه کیفری بوده است و از طرفی قتل با نقشه قبلی نبوده است و به صورت ناگهانی اتفاق افتاده است، زمینه وساطت و تلاش در جهت ایجاد صلح وسازش و گذشت از قصاص فراهم شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار