فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر خبر داد؛

برگزاری رزمایش پرتوی در نیروگاه اتمی بوشهر

سردار «علی رزمجو» گفت: با برگزاری رزمایش پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر، ارتقای سطح آموزش برای مقابله با حوادث پرتوی از اهداف مهم رزمایش است.
کد خبر: ۳۴۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ - 28April 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، سردار «علی رزمجو» فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر امروز (یکشنبه) در نشست شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه پرتوی استان با اشاره به برگزاری رزمایش پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: ارتقای سطح آموزش برای مقابله با حوادث پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر از اهداف مهم رزمایش است.

وی نیروی انسانی و تجهیزات را دو عامل مهم در موفقیت رزمایش دانست و گفت: آموزش و آمادگی همگانی برای مقابله با عملیات روانی دشمن باید مورد توجه ویژه در رزمایش پرتوی قرار بگیرد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه قرارگاه اصلی رزمایش پرتوی در استانداری بوشهر و هفت منطقه دیگر است خاطرنشان کرد: با فعال شدن قرارگاه تاکتیکی، کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف تشکیل شد.

سردار رزمجو با بیان اینکه 10 کارگروه در رزمایش پرتوی بوشهر تشکیل شده گفت: 9 کارگروه برای رزمایش یاد شده طراحی شده بود که با افزوده شدن کارگروه قضایی به 10 کارگروه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه برای رزمایش پرتوی سناریو لازم تهیه و تدوین شده افزود: در اجرای این رزمایش عملیات‌های گوناگون تدارک دیده شده که پس از رصد انتشار آلودگی و پایش آن، محصور سازی، نظم و امنیت عمومی، نمونه برداری و رفع آلودگی تجهیزات انجام می‌شود.

جانشین قرارگاه پرتوی استان بوشهر با اشاره به برگزاری این رزمایش در 12 اردیبهشت تصریح کرد: اسکان اضطراری و امداد و نجات، انتقال و درمان تحت فرماندهی متمرکز تا عادی سازی شرایط، رزمایش پرتوی ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها