محسنی بندپی:

پیروزی ایران در دفاع مقدس مرهون حضور مردم است

استاندار تهران با بیان اینکه جنگ تحمیلی نمونه بارز حضور مردم در میدان است، گفت: دفاع مقدس با حضور مردم به یک دفاع قهرمانانه و پیروزمندانه تبدیل شد.
کد خبر: ۳۴۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ - 29April 2019

حضور مردم در دفاع مقدس موجب پیروزی ایران شدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران در جلسه شورای استان تهران که صبح امروز با موضوع بررسی مسائل، چالش‌ها و فرصت‌های توسعه استان برگزار شد، با بیان اینکه در خصوص تشکیل شورایاری‌ها در استان تهران اهتمام و پیگیری ویژه‌ای در حال انجام است، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از این بازوان توانمند برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دو رکن جمهوریت اسلام و اسلامیت نظام تاکید داشته است، افزود: ما سال‌ها تحت سیطره نظام استکبار بودیم، اما انقلاب اسلامی این فرصت را داد تا کشور را بر پایه مردم‌سالاری و رأی مردم بنا کنیم.

محسنی بندپی گفت: یکی از مطالبات عمومی مردم و عرصه‌های تجلی جمهوریت، تشکیل شورا بود که این نهاد مدنی در سال ۷۷ به وجود آمد.

استاندار تهران عنوان کرد: گزاره شورا هم در حیطه سنت، ملی، مذهبی و تجدد روشنفکری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در دین ما به مشورت کردن تأکید شده است. شورا‌ها امروز در تصمیم‌گیری‌ها و مشورت به سران قوا نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه شورا موتور و قدرت توسعه ملی است و باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود، افزود: شورا تا به امروز دستاورد‌های بسیار ارزشمندی داشته است و هر میزان که مردم را در تصمیم‌گیری کشور دخیل کنیم، می‌توان آن‌ها را پشتیبان تصمیمات سران قوا کنیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه امام راحل فرمودند اداره کشور را به مردم بسپارید؛ چرا که دولت توان کامل برای اداره کشور را ندارد، گفت: شورا‌ها دیده‌بان و حلقه بین دولت و ملت هستند.

استاندار تهران تصریح کرد: پارلمان‌های محلی می‌توانند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مسائل زیست محیطی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت امروز می‌تواند تصدی‌های زیادی به شورا‌ها بدهد، گفت: دولت می‌تواند با تعریف درست از منابع مالی پایدار، مدیریت شهری و روستا‌ها را به شورا‌ها واگذار کند.

محسنی بند‌پی افزود: جنگ تحمیلی نمونه بارز و سربلندی از حضور مردم در میدان است؛ دفاع مقدس با حضور مردم به یک دفاع قهرمانانه و پیروزمندانه تبدیل شد.

استاندار تهران عنوان کرد: در جریان سیل اخیر هم مردم با شناختی که از جغرافیا و اقلیم محل زندگی خود داشتند با همکاری با نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های خدماتی توانستند با سیل مقابله کنند.

وی با بیان اینکه شورا‌ها به عنوان حلقه واسط مطالبات و بیان مشکلات و نیاز‌های مردم با دولت هستند، گفت: این جلسه نشان داد که چقدر با یکدیگر فاصله داریم و خیلی از مطالبات انباشته شده است.

محسنی بند‌پی ادامه داد: باید با تعامل و مداخله به‌هنگام مشکلات را برطرف کنیم و این اعتماد و سرمایه اجتماعی را که برخی فراموشی‌ها باعث ایجاد فاصله در آن شده است، جبران کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه خیلی‌ها بر این باورند که شهر تهران و شهرستان‌های تهران از همه چیز برخوردار هستند، گفت: این تصورات اشتباه است و ملارد با وجود جمعیت ۴۰۰ هزار نفری بیمارستان ندارد و سرانه تخت بیمارستان به ازای هر هزار نفر یک و شش دهم در تهران و در شهر‌های تهران شش دهم به ازای هر هزار نفر است.

وی ادامه داد: استان تهران در حوزه فضای آموزشی از محروم‌ترین استان‌های کشور است.

محسنی بندپی با بیان اینکه سرریز آسیب‌های اجتماعی وارد تهران می‌شود، افزود: باید برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و در این زمینه، نقش شورا‌ها بسیار مهم است.

استاندار تهران در پایان گفت: شورا می‌تواند در اینده نقش کارکردی‌تر و مؤثر‌تری نسبت به الان داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها