فرمانده هوانیروز کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری یادواره شهید «شیرودی» در سرپل ذهاب

امیر «حشمت‌الله آزادی‌فرد» از برگزاری مراسم امیر سرلشکر خلبان «علی اکبر شیرودی» در روز پنجشنبه 12 اردیبهشت در سرپل ذهاب خبر داد.
کد خبر: ۳۴۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ - 30April 2019

یادواره شهید شیرودی در سرپل ذهابسرتیپ دوم خلبان «‌حشمت‌الله آزادی‌فرد» فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمانشاه از برگزاری یادواره امیر سرلشکر خلبان شهید «علی اکبر شیرودی» در این استان خبر داد و اظهار داشت: این مراسم به مناسبت سالروز شهادت این شهید سرافراز پنجشنبه 12 اردیبهشت ساعت 16:30 در یادمان این شهید والامقام در روستای زرین جوب شهرستان سرپل ذهاب برگزار می‌شود.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت: این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس، فرماندهان نیروهای مسلح، کاروان‌های راهیان نور از اقصی نقاط کشور و مردم شهیدپرور استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

آزادی‌فرد افزود: شهید شیرودی در دوران مبارزات انقلاب اعلامیه‌های امام خمینی را در کرمانشاه پخش می‌کرد و در آستانه پیروزی انقلاب مسئولیت حفاظت از کرمانشاه به خصوص رادیو و تلویزیون و ادارات مهم دولتی را بر عهده گرفت و در غائله کردستان داوطلبانه به این منطقه شتافت و در مقابل گروه‌های ضد انقلاب به مبارزه پرداخت و نقش تعیین کننده‌ای در آزادسازی شهر پاوه ایفا کرد.

وی در پایان گفت: شهید شیرودی، صف‌شکن بود و در یکی از حملات دشمن بعثی در اوایل جنگ که از یکی از جبهه‌ها با سه لشکر به مرزهای ایران حمله‌ور شده بود به همراه تعدادی از همرزمانش 80 درصد تجهیزات و ادوات دشمن را منهدم کرد و آمار بیشترین پرواز جنگی را در دنیا داشته و با بیش از 40 بار سانحه و 300 مورد اصابت گلوله به بالگردش، سرسختانه و با اشتیاق می‌جنگید.

یادمان شهید شیرودی در 5 کیلومتری شمالغربی شهر سرپل ذهاب قرار دارد که محل شهادت این خلبان دلاور هوانیروز است که در جریان عملیات بازی‌دراز در 8 اردیبهشت 1360 در این منطقه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار