نامه پاسدار شهید علی‌اصغر شمس به همسرش/ دغدغه رزمندگان اسلام برپایی حکومت عدل اسلامی است

پاسدار شهید «علی‌اصغر شمس» در نامه‌ای خطاب به همسر خود آورده است: «رزمندگان اسلام در قلوب‌شان دریایی در طلاتم و در فکرشان جز استقامت و پای مردی چیزی نیست و نیز هم و غم این یاران باوفا حکومت عدل اسلامی می‌باشد».
کد خبر: ۳۴۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ - 03May 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «علی‌اصغر شمس» در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۲۶ در همدان چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۱ در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نامه پاسدار شهید علی‌اصغر شمس به همسرش/ دغدغه رزمندگان اسلام برپایی حکومت عدل اسلامی است

متن نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم. گرامیترین افراد نزد خداوند کسانی هستند که تقوی آنان بیشتر باشد.
تقوی را پیشه کنید تقوی را تقوی را (امام خمینی)
هرگاه به این عزیزان نظر می‌کنم و با قامت رشید این برادران نظر می‌کنم در شب هنگام و در لحظه‌ای که به این همه پای مردی فکر می‌کنم در خطرناک‌ترین مکان و در حساس‌ترین لحظات می‌بینم که چه زیباست معنی مقاومت و می‌بینم که همانند سربازان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) در تاریکی و در گرما و در سرما دوش به دوش یکدیگر با کفر در ستیز می‌باشند و چه زیبا بیاناتی را بین خود رد و بدل می‌کنند.

آیات قرآن وقتی که از یکدیگر می‌پرسند که مگر نمی‌ترسی که چنین بی‌باک به جلو می‌روی و به جلو می‌روی؟ نگاهی به یکدیگر می‌کنند و می‌گویند مگر قرآن نمی‌دانی؟ مگر دعا نمی‌خوانی به قرآن می‌گوید آنان که تقوی دارند هرگز نمی‌ترسند جز از ذات مقدس خدای و هرگز اندوهگین نمی‌گردند در دعای روز سه شنبه می‌خوانیم:

اَللّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ جُنْدِکَ فَإِنَّ جُنْدَکَ هُمُ الْغَالِبُونَ، وَ اجْعَلْنِی مِنْ حِزْبِکَ فَإِنَّ حِزْبَکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ وَ اجْعَلْنِی مِنْ أَوْلِیَائِکَ فَإِنَّ أَوْلِیَاءَکَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ.

این جملاتی بود که در بین دو برادر در دل شب رد و بدل می‌گردد. هنگامی که آسمان برسر آنان نور می‌تابید در دل شب شب‌هایی که بر دیگران پُر خوف و بر کور دلان بعثی وحشتناک می‌باشد، برای متقین آسمان را با منور‌های خود زیبا و ارزشمند می‌سازند، زیرا به ذکر خدای مشغول و آیات الهی را باز می‌نمود:
أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ
دل آرام گیرد بیاد خدا.
و اینجاست که معنی صحبت بر ما آشکار می‌گردد. راستی چه کسی را می‌توان دوست داشت، استوره‌های مقاومت را یا اشیاء فانی را؟ امام خمینی را یا بستری از آمال و آروز‌ها را؟ امام خمینی را که به لطف خدای کریم بر ما روحی نو دمید و جلوه حق را آشکارا نمود.

امام خمینی و یارانش را که تمام سختی‌ها را در طول مدت عمر متحمل گردیدن و دم هم برنیاوردند و حال هم بار این ملت را بر دوش می‌کشند. خدا یاری‌شان کند و راه‌شان را مستدام گرداند. بله معنی محبت همان آیات قرآن می‌باشد که به ما قوت و توان می‌بخشد و آن گاه خدای به قلم قسم یاد می‌کند و به آنچه در اوست اشارت می‌نماید.

به خدای یگانه سوگند در بین این برادران می‌بینیم که با تمام هستی به امام و امت مسلمان عشق و امید می‌ورزند و در قلوب‌شان دریایی در طلاتم و در فکرشان جز استقامت و پای مردی چیزی نیست هم و غم این یاران باوفا حکومت عدل اسلامی می‌باشد و اینان خوب آموخته‌اند و در حال آموزش می‌باشند که چگونه آماده برای پذیرفتن حکومت عدل اسلامی به رهبری حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف باشند.

چنانکه امام امت دعا می‌کند که خدایا این انقلاب را زمینه انقلاب حضرت مهدی (عج) قرار بدهد. ان‌شاءالله تعالی

و، اما بعد خدمت همسر باوفا و خوبم و پدر عزیزم سلام عرض می‌کنم و به امید خدای بزرگ بعد از پایان مأموریت خدمت خواهم رسید.

ان‌شاءالله.

والسلام

۱۳۶۰/۷/۷

مسئول گردان فجر

علی اصغر شمس

آدرس: کرمانشاه – سرپل ذهاب-پادگان ابوذر»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها