عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

ضرورت کنترل و نظارت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی بر قاچاق سلاح گرم

هادی شوشتری با بیان این‎که قاچاق اسلحه در کشور را نمی‌توان انکار کرد، گفت: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای مبارزه با قاچاق اسلحه استفاده کنند.
کد خبر: ۳۴۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ - 05May 2019

ضرورت کنترل و نظارت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در مبارزه با قاچاق سلاحهادی شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به قاچاق اسلحه در برخی از مناطق کشور اظهار داشت: متاسفانه قاچاق اسلحه در کشور ما وجود دارد و نمی‌توانیم این مسئله را انکار کنیم.

وی افزود: اقدامات خوب و کارآمدی برای مبارزه با این نوع قاچاق در کشور از سوی مسوولان مربوطه صورت گرفته، اما وقتی مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع به مسوولان هشدار می‌دهند، این یعنی در مبارزه با قاچاق اسلحه موفق نبوده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر این‎که مبارزه با قاچاق سلاح گرم باید جزو اولویت‌های مهم دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باشد، افزود: این مساله به قدری حائز اهمیت است که ما در کمیسیون امنیت ملی قانون استفاده ماموران امنیتی و انتظامی از اسلحه را تغییر دادیم؛ چراکه هرگونه بی‌احتیاطی نسبت به حمل و استفاده از سلاح می‌تواند جان انسانی را به خطر بیاندازد.

شوشتری گفت: در اختیار داشتن اسلحه توسط کسانی که هیچ‌گونه صلاحیتی نسبت به این موضوع ندارند، می‌تواند امنیت مردم در بخش کوچک و در بخش کلان، امنیت کشور را با مشکلات مواجه کند؛ لذا هشدار مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق سلاح گرم، باید مسوولان امنیتی و انتظامی را بیش از هر زمان دیگر در مسیر مبارزه قاطعانه با قاچاق و قاچاقچیان اسلحه مقتدر و مصمم کند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی قانون ممنوعیت استفاده از سلاح را فاقد هرگونه ضعف و نقص عنوان کرد و با توجه به احکام مجازات عناصر متخلف در این قانون گفت که مجلس این آمادگی را دارد تا قانون مجازات اسلامی را سخت‌گیرانه کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها