مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز آغاز شد

همزمان با گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز، صعود بیش از ۳۰ هزار نفر به ارتفاعات بازی دراز با رمز مقدس یا زهرا (س) آغاز شد.
کد خبر: ۳۴۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲ - 03May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، گرامی‌داشت عملیات بازی دراز با صعود سراسری مردم به ارتفاعات بازی دراز آغاز شد.

کاروان‌های راهیان نور و بسیجیان سراسر کشور در هوایی بهاری به ارتفاعات بازی دراز در حال صعود هستند تا خاطرات رزمندگان را در این عملیات مرور کنند.

فضاسازی متناسب با این روز در طول مسیر دامنه تا قله نیز صورت گرفته و قرار است در جوار شهیدان گمنام در ارتفاعات بازی دراز نیز آیین سخنرانی با حضور سردار علی فضلی فرمانده دانشکده جامع امام حسین (ع) برگزار شود.

حضور زنان، کودکان و جوانان در این آیین، جلوه‌های بی‌نظیری خلق کرده و شرکت‌کنندگان در طول مسیر با سربند‌های مزین و متبرک به نام امامان مطهر حضوری چشمگیر دارند. همچنین برخی از شرکت کنندگان در همایش صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز با در دست داشتن پرچم‌های یا زهرا، یا حسن و یا ابوالفضل و پرچم سه زنگ جمهوری اسلامی ایران در این مسیر عاشقی راه افتاده و این گونه با شهدای عملیات بازی دراز تجدید پیمان می‌کنند.

برخی از مردم نیز رسم میزبانی را به جا آورده و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از شرکت کنندگان در این آیین باشکوه از زائران بازی دراز اینگونه پذیرایی می‌کنند.

مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز آغاز شد

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر صعود به بازی دراز، استقرار گروه‌های پزشکی، امدادی و امنیتی، فضاسازی محیطی یادمان‌های بازی دراز، پرواز بالگرد‌ها و گلباران این یادمان‌ها و توزیع زیارت‌نامه را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت سالروز عملیات بازی دراز در سرپل ذهاب است.

بر اساس این گزارش، عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صد‌ها اسیر و انهدام تانک‌ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان سه شهرستان سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده‌بانی و رصد فعالیت‌های رزمندگان اسلام استفاده می‌کرد.

مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز آغاز شد

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بار‌ها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها