جانشین فرمانده انتظامی مرزبانی ایلام:

مرزهای ایلام همان مرزهای دفاع مقدس در گذشته است/ جنگ سخت دیروز به جنگ نرم تبدیل شده است

جانشین فرمانده انتظامی مرزبانی ایلام با اشاره به اینکه مرزهای ایلام خوشبختانه همان مرزهای دفاع مقدس در گذشته است، گفت: مرزبانان ما در این استان پای در جای رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی می گذارند که به واقع ما یک ذخیره بزرگ معنوی را در مرزها در اختیار داریم.
کد خبر: ۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴ - 08October 2013

مرزهای ایلام همان مرزهای دفاع مقدس در گذشته است/ جنگ سخت دیروز به جنگ نرم تبدیل شده است

سرهنگ هادی حسین زاده، جانشین فرمانده انتظامی مرزبانی ایلام در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار داشت: امسال نسبت به سنوات گذشته با شمار جدیدتری همانند وسایل اپتیکی، الکتریکی و راهداری در اختیار داریم که برای پایش مرز صورت می گیرد که آنها به صورت فعال وهماهنگ شرکت خواهند کرد.


سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه توفیق الهی باعث شده که ما هم در دوران دفاع مقدس حضور داشته باشم، گفت: اینجانب در دوران دفاع مقدس در عملیات های غرب ایلام، کربلای 8 در خوزستان و بسیاری از مناطق به صورت پدافندی افتخار حضور داشته باشم.


سرهنگ حسین زاده به یکی از خاطرات خود در آن دوران اشاره کرد و تصریح کرد: من در آن دوران کم سن بودم که مجبور شدم نه تنها شناسنامه ام را، بلکه نامه ای از طرف مدرسه برای خودم جعل کنم.و در نهایت به خط بروم.


وی با مقایسه دوران دفاع مقدس با زمان حال، گفت: واقعیتی که در نظام وجود دارد این است که اصول آن که دفاع از اسلام و انقلاب است غیر قابل تغییر می باشد؛ چرا که حال نیز همانند گذشته ما شهدایی را به این مملکت تقدیم می کنیم.


جانشین فرمانده انتظامی مرزبانی ایلام ادامه داد: شاید تفاوت در جبهه ها باشد. دیروز جبهه ای زمینی و فیزیکی و امروز جبهه ای نرم داریم که فرقی با هم ندارند. چرا که باید در هر دو خوب جنگید.


سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه مرزهای ایلام خوشبختانه همان مرزهای دفاع مقدس در گذشته است، گفت: مرزبانان ما در این استان پای در جای پای رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی می گذارند که به واقع ما یک ذخیره بزرگ معنوی را در مرزها در اختیار داریم.


وی با بیان اینکه خدمت در مرزبانی از جهت اینکه معنویت را بیشتر در آن می توان لمس کرد، اظهار داشت: سنگر، میادین مین و سیم خاردار سرمایه های بزرگ دفاع مقدس از مرزهای ایلامی است که روحیه ماموران ما را تقویت می کند.


جانشین فرمانده انتظامی مرزبانی ایلام تصریح کرد: اگر به گذشته برگردیم در ایلام عشایر به عنوان حراست از مرزها در مقطعی مرزها را بین خود تقسیم می کردند که از آن پاسبانی کنند. اما مدتی بعد این نگهبانی به عهده نیروهای ژاندارمری در پاسگاها و نقاط  مختلف مرز بود.


وی افزود: در زمان شروع  جنگ که ژاندارمری سابق در مرزها مستقر بود با اولین هجمه دشمن بسیاری کشته داده و شهدا تقدیم انقلاب کردیم.


سرهنگ حسین زاده در پایان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری سرمایه اصلی ما همان خاطرات دوران دفاع مقدس است مسئولین باید به این مهم توجه داشته باشند تا نسل های آینده به این حوزه مانوس باشند.

نظر شما
پربیننده ها