اهدای تندیس «بهترین کارگردان» جشنواره فیلم قونیه به مجید مجیدی

جشنواره جهانی فیلم قونیه در مراسمی که در مرکز فرهنگی مولانا در قونیه برگزار شد، تندیس «بهترین کارگردان» این جشنواره را به مجید مجیدی اهدا کرد.
کد خبر: ۳۴۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ - 05May 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در دومین جشنواره جهانی فیلم قونیه دو فیلم از مجيد مجيدی کارگردان شاخص سینمای ایران نمایش داده شد.

در این مراسم، عبدالستار یارار دبیر جشنواره جهانی قونیه در سخنانی با تقدیر از نقش مجید مجیدی در ساخت آثار سینمایی شاخص با پیام‌های انسانی و اخلاقی، سینمای نوین ایران را پیام آور معنویت دانست.

امسال دبيرخانه جشنواره جهانی فیلم قونیه، مجید مجیدی را با فيلم‌های «بيد مجنون» و «بچه‌های آسمان» به این رویداد سینمایی دعوت كرده است. فيلم‌های «بچه‌های آسمان» و «بيد مجنون» با حضور اين كارگردان به نمايش درآمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

در مدت حضور مجیدی در قونیه چند نشست دانشگاهی و رسانه‌ای نيز برگزار می‌شود. مجيد مجيدی را با فیلم «بچه‌های آسمان» می‌شناسند. او به خاطر اين فيلم تحسين‌برانگيز به عنوان نخستين كارگردان ايرانی در فهرست پنج فیلم نامزد دريافت جايزه اسكار ۱۹۹۸ قرار گرفت.

مجید مجیدی تنها كارگردان ایرانی است كه امسال جايزه ويژه جشنواره جهانی فیلم قونیه را دریافت کرد. این جایزه برای قدردانی از كارگردان‌هايی است كه به ريشه‌ها و باورهايی معنوی و دینی خود وفادار مانده‌اند.

جشنواره فیلم قونیه در روزهای يازدهم تا شانزدهم ارديبهشت، به مناسبت ورود خانواده مولانا به شهر قونيه، برگزار می‌شود. در جشنواره جهانی عرفانی فیلم قونيه فيلم‌هايی كه درون مایه معنوی و عرفانی دارند، پذيرفته می‌شوند. كارگردانان برجسته‌ای از تركيه، فيلم‌ها و كارگردان‌هايی را برمی‌گزينند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها