امانی در نطق پیش از دستور شورای اسلامی شهر تهران:

لایحه مالیات بر ارزش افزوده از اختیارات شوراها و درآمد‌های شهرداری‌ها می‌کاهد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده موجب تحدید اختیارات شورا‌ها و حقوق آن‌ها و کسری چشمگیر بودجه سالیانه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌شود.
کد خبر: ۳۴۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ - 05May 2019

لایحه مالیات بر ارزش افزوده از اختیارات و درآمد‌های شورا می‌کاهدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «شهربانو امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در نطق پیش از دستور صد و سی و نهمین جلسه این شورا اظهار داشت: اخیرا گزارشی از سوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده تقدیم مجلس شده است که موجب تحدید اختیارات شورا‌ها و حقوق آن‌ها و کسری چشمگیری در بودجه سالیانه اداره امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم حضور رییس شورای عالی استان‌ها، رییس شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران در کمیسیون یاد شده و اعلام برخی مغایرت‌ها، نظرات این اشخاص در گزارش کمیسیون ثبت نشده و در این گزارش موارد مرتبط با عوارض و درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اختیارات شورا، نسبت به لایحه دولت اعمال نشده است.

امانی ادامه داد: متأسفانه در مفاد گزارش کمیسیون اقتصادی، ضمن تحدید اختیارات شورا در وضع عوارض، معنی عوارض و مالیات یکی گرفته شده است، در حالی که در قوانین صدساله کشور همواره عوارض به عنوان درآمد اختصاصی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و مالیات به عنوان درآمد عمومی دولت محسوب شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار