نگاهی به زندگی شهید «زارع»؛

رفتن به جبهه تا پایان جنگ از شروط ازدواج «علی» بود

شهید «علی زارع» با همسرش شرط کرده بود که او را تا پایان جنگ معاف کند و همسرش هم این موضوع را قبول کرده بود.
کد خبر: ۳۴۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ - 07May 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی زارع» سال 1343 در خانواده‌ای پر جمعیت در قم متولد شد. حرفه پدر کشاورزی و باغبانی بود. از کودکی پر شر و شور بود، تحصیلاتش را تا پنجم ابتدایی ادامه داد و به خاطر علاقه‌اش به کار به عنوان شاگرد نزد برادرش در مغازه شیشه بری رفت. سال 59 به طور مستقل برای خودش در همین حرفه مغازه‌ای باز کرد تا اینکه زمان سربازی‌اش فرا رسید. برای رفتن به جبهه مصمم بود، برای همین خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرد و با وساطت یکی از آشنایان جذب پایگاه بسیج شد و به عنوان بسیجی به جبهه رفت. مدتی بعد در عملیات فتح المبین از ناحیه کتف و پشت پا زخمی شد که منجر به بستری شدن وی در بیمارستان شد. پس از بهبودی بازهم به جبهه بازگشت.

رفتن به جبهه تا پایان جنگ شرطش ازدواجش بود

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه سن زیادی نداشت اما تیرو کمانی درست کرده بود و هرجا لازم می‌دید نیروهای ساواک را نشانه می‌رفت. علی جوانی متدین و متعهد بود، برادرش «محمود زارع» تعریف می‌کند: «من بارها به جبهه اعزام شدم اما هر بار که با پیکر شهدا و وخامت اوضاع در آنجا روبه‌رو می‌شدم گاه ترس و تردید مانع از ماندنم می‌شد اما علی با هر عزیمت و در شدیدترین اوضاع مصمم‌تر از قبل به ماندن در جبهه فکر می‌کرد.»

سال 63 زمانی که علی تنها 20 سال سن داشت از مادرش خواست تا برای کامل شدن ایمانش برای ازدواج پیش قدم شود. برادر علی می‌گوید: «مادر یکی از دختران فامیل را برای علی نشان کرد، علی شروطی گذاشته بود که بعدا فهمیدیم از همسر آینده‌اش خواسته بود تا پایان جنگ او را معاف کند و همسرش هم پذیرفته بود». شش ماه بعد علی بدون اینکه لباس دامادی را به تن کند به شهادت رسید.

شیطنت‌های علی هیچ گاه رنگ مردم آزاری نداشت. نسبت به اصول مذهبی و دینی بسیار متعهد بود و همواره دیگران را به انجام فرایض دینی توصیه می‌کرد. کم حرف بود و اگر از مسئله‌ای سر درنمی‌آورد اظهار نظر نمی‌کرد. بیشتر اهل عمل بود تا حرف. در کارها به حلال و حرام توجه زیادی داشت. در حرفه خودش بسیار خوش برخورد و مردم‌دار بود. همه مشتریانش او را دوست داشتند. برای پدر و مادرش احترام زیادی قائل بود و همه این خصوصیات از علی گل سرسبد خانه را ساخته بود.

سرانجام علی زارع در جریان عملیات بیت المقدس در حال عزیمت به جزیره مجنون وقتی به تاریکی هوا برخورد می‌کند راه را گم کرده و سر از موقعیت عراقی‌ها درمی‌آورد و مورد اصابت تیر دشمنان قرار می‌گیرد که منجر به شهادتش می‌شود. پیکر او را در گلزار مطهر شهدای علی بن جعفر (ع) شهر قم در کنار دیگر شهدا به خاک سپردند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار