فرمانده نوهد به دفاع‌پرس خبر داد؛

تکاوران نوهد به سلاح انفرادی «مصاف» مجهز می‌شوند

امیر سرتیپ دوم «سیروس امان‌الهی» از تجهیز تکاوران تیپ نوهد به سلاح انفرادی «مصاف» خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ - 12May 2019

امیر سرتیپ دوم «سیروس امان‌الهی» فرمانده تیپ 65 نوهد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره بکارگیری سلاح انفرادی «مصاف» در این تیپ اظهار داشت: تجهیزات انفرادی ما همواره متناسب با ماموریت‌های پیش رو بروز رسانی می‌شوند؛ همچنین سلاحی‌هایی که باید در تیپ استفاده شوند نیز تعریف شده هستند.

وی با بیان اینکه ما تمایل داریم از سلاح‌های داخلی استفاده کنیم، افزود: سلاح «مصاف» هم از جمله سلاح‌های داخلی است که فرمانده نیروی زمینی هم دستور استفاده از این سلاح را داده‌اند و در آینده نزدیک سلاح مصاف در تیپ 65 نوهد بکارگیری می‌شود.

تکاوران نوهد به سلاح انفرادی «مصاف» مجهز می‌شوند

امیر امان الهی ادامه داد: در حوزه سایر تجهیزات انفرادی نیز، باید بروز رسانی‌هایی متناسب با نیازهای روز صورت بگیرد که درباره بسیاری از تجهیزات انفرادی ما این اتفاق افتاده است و متناسب با نیازهای عملیاتی به روز رسانی شده است.

مصاف نوع پیشرفته سلاح HK ۴۱۶ آلمانی است که بدون خشاب وزنی در حدود ۳ کیلوگرم دارد. این اسلحه با گلوله‌های ۴۵*۵.۵۶ میلی متری مسلح شده و از خشاب های ۲۰ یا ۳۰ تیری استفاده می کند. مکانیزم آن فشار غیر مستقیم گاز باروت است نواخت تیر سلاح در حدود ۷۰۰ الی ۱۰۲۵ گلوله در دقیقه و برد موثر آن در حدود ۳۵۰ متر است. این سلاح در جنگ‌های چریکی و تهاجمی کاربرد مؤثر دارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها