معصومه رامهرمزی در گفت‎وگو با دفاع‌پرس:

لزوم تلاش نویسندگان برای معرفی شهدا/ سلبریتی‌ها کارایی ندارند

یک نویسنده با اشاره به لزوم تلاش نویسندگان برای معرفی شهدا گفت: ما به شدت نیازمند الگوی زندگی شهدا هستیم؛ امروزه الگوهایی که در جامعه ما مطرح می‌شوند سلبریتی‌ها هستند که کارایی ندارند.
کد خبر: ۳۴۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ - 11May 2019

معصومه رامهرمزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به انتشار کتاب «من میترا نیستم» اظهار داشت: مبنای اسم این کتاب به این معنی است که شهیده «میترا کمایی» به یک بلوغ معنوی، اعتقادی و فکری رسیده که قصد دارد راه، روش و اسم خود را زینب‌گونه قرار دهد؛ با انتخاب این اسم این کتاب اصلاً قصد جسارت به عزیزانی که میترا نام دارند را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شهیده کمایی به بلوغی رسیده بود که دوست داشت حتی وقتی مورد خطاب قرار می‌گیرد با نام دیگری غیر از میترا باشد. او به شدت اعتقاد دارد که اسم، دستگیر ما در روز قیامت و یک کلید طلایی برای عبور از سرای آخرت است و چون ارادت خاصی به بانوی بزرگ کربلا حضرت زینب (س) دارد، دوست دارد اسم او زینب باشد. البته نگران بودم نام این کتاب برای دخترانی که نام آن‌ها «میترا»ست سو تفاهم ایجاد کند.

این نویسنده گفت: مطمئنم این کتاب در آینده برکات بسیار زیادی خواهد داشت. تلاش کردم در این کتاب یاد و خاطره یک شهید را در فضای جامعه زنده کنم اگرچه شهدا زنده هستند. اما به نظرم هر نویسنده باید سرمایه‌گذاری و تلاش کند تا شهدا را معرفی کند و واقعیت زندگی آن‌ها را در قالب کتاب به جامعه جوان بازگو کند.

رامهرمزی تاکید کرد: ما به شدت نیازمند الگوی زندگی شهدا هستیم؛ امروزه الگوهایی که در جامعه ما مطرح می‌شوند سلبریتی‌ها هستند که کارایی ندارند. سبک زندگی آن‌ها اصلاً براساس مولفه‌های اسلامی و ایرانی نیست لذا کسی بهتر از شهدا برای الگو قرار دادن برای نسل جوان وجود ندارد.

وی شهدا را بهترین الگوی جامعه دانست و ادامه داد: بایستی سبک زندگی خودمان را بر اساس روش زندگی، پویایی، خلاقیت و تلاش شهدا برنامه‌ریزی کنیم.

این نویسنده در ادامه به تلاش‌های انتشارات آوای کتابپردازان به عنوان یک نشر جوان اشاره کرد و گفت: این انتشارات یک نشر جوان، باانگیزه و عاشق فرهنگ ایثار و شهداست که به میدان آمده و در انتشار کتاب «من میترا نیستم» زحمت‌های زیادی کشید و امیدوارم بتوانند این اثر را به خوبی به جامعه معرفی کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار