معاون استاندار خراسان شمالی:

قالب و ساختار طرح دانشنامه دفاع مقدس نیاز به بررسی بیشتر دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: با عنایت به اهمیت و جایگاه بالای دفاع مقدس در تداوم انقلاب لازم است به تدوین دانشنامه دفاع مقدس بیشتر پرداخته شود بنابراین قالب و ساختار طرح دانشنامه نیاز به بررسی بیشتر دارد.
کد خبر: ۳۴۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ - 12May 2019

قالب و ساختار طرح دانشنامه دفاع مقدس نیاز به بررسی بیشتر داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان خراسان شمالی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل و مسئول دانشنامه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان و دیگر مدیران استانی در محل استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس بیانگر حماسه آفرینی ها، ایثار و فداکاری های قهرمانانی بود که به تعبیر امام خمینی (ره) به جز در برهه ای کوتاه از صدر اسلام نمونه آن مشاهده نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بیان کرد: با وجود اینکه نویسندگان و پژوهشگرانی بودند که به ثبت و ضبط وقایع دوران دفاع مقدس پرداختند اما خلاء مجموعه جامعی که دربرگیرنده همه ابعاد دفاع مقدس باشد مشاهده می شود.

امیری تدوین «دایره المعارف دفاع مقدس» را از اولویت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خواند و گفت: دانشنامه دفاع مقدس به عنوان یک سند جامع، مرجع و معتبر مستلزم دربرگیری اطلاعات مربوط به دفاع مقدس در سطوح ملی و محلی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در ادامه به بیان اهداف، ضرورت، ویژگی ها و موضوعات دانشنامه پرداخت و در پایان تعداد مداخل به تصویب رسیده در هر بخش را اعلام کرد.

سپس «ولی الله حیاتی» معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: دفاع مقدس آیینه تمام نمای افتخارات ملت ایران است بنابراین ارزش و جایگاه دفاع مقدس و حماسه هایی که در دفاع مقدس خلق شد جایگاه ویژه و استثنایی در تاریخ انقلاب و ایران دارد.

وی بیان کرد: با عنایت به اهمیت و جایگاه بالای دفاع مقدس در تداوم انقلاب لازم است به تدوین دانشنامه بیشتر پرداخته شود بنابراین قالب و ساختار طرح دانشنامه نیاز به بررسی بیشتر دارد و پیشنهاد من این است که مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به همراه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یک گروه ویژه کارشناسی تشکیل دهند و مجددا روی این طرح کار شود.

این مسئول دوران دفاع مقدس را یک دوران طلایی عنوان کرد و گفت: روایی طرح دانشنامه خیلی اهمیت دارد چون این طرح ها جزو طرح هایی است که مانا هستند ودر تاریخ این کشور باقی می مانند و در معرض قضاوت آیندگان قرار می گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار