نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

قرآن در هر عصری به روز و پویا است

حضرت آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: قرآن این کتاب آسمانی ساختار حفظ دارد اما دیگر کتب آسمانی هیچ حافظی ندارند. علاوه بر این همیشه نو و قابل تطبیق است و در هر عصر و زمانی پویا برای آن عصر نازل شده است.
کد خبر: ۳۴۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ - 11May 2019

به گزارش دفاع‎‌پرس از بوشهر، حضرت آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، امروز (شنبه) در نشستی با اعضای ستاد ترتیل خوانی نوای ملکوت استان بوشهر با تقدیر از تلاش های این ستاد در جهت نهادینه کردن و ترویج فرهنگ قرآنی، اظهار داشت: خداوند متعال در هر عصری برنامه‌ای را برای نجات انسان و کمال به جامعه بشری عرضه می‌کند و در آخرین مرحله بعثت انبیاء، قرآن عرضه شده است.

وی به برخی ویژگی های قرآن مجید اشاره کرد و گفت: مانا و خاتم الکتاب بودن یکی از ویژگی‌های قرآن است که به هیچ وجه تحریف پذیر نیست و حتی برای احادیث هم ملاک است.

وی افزود: قرآن به اندازه قرائت و عمل در دنیا به انسان انس می‌دهد و نیز در آخرت ضامن شفاعت ما است؛ این کتاب آسمانی ساختار حفظ دارد اما دیگر کتب آسمانی هیچ حافظی ندارند. علاوه بر این همیشه نو و قابل تطبیق است و در هر عصر و زمانی پویا برای آن عصر نازل شده است.

 صفایی بوشهری با بیان اینکه قرآن کریم حیات دارد و مناسب هر فضایی است گفت: انسان هر اندازه دانش خود را ارتقا دهد و در قرآن تامل کند محتوای جدیدی را می‌بیند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه خداوند چهار مرحله خواندن، فهمیدن، ایمان آوردن و عمل کردن را برای قرآن گذاشته ابراز داشت: اگر به عظمت قرآن پی ببریم و از مرحله قرائت به فهم و ایمان و عمل برسیم هیچ مشکلی در زندگی نخواهیم داشت.

وی ترتیل خوانی قرآن کریم را یکی از شیوه‌های مهم جهت آموزش و نهادینه کردن فرهنگ قرآن در جامعه عنوان کرد و گفت: در استان بوشهر از قرن‌ها قبل بحث ترتیل خوانی و مقابله را داشته‌ایم و در حال حاضر نیز از تلاش‌های صورت گرفته رشد چشمگیری داشته است.

 صفایی بوشهری شعار قرآنی امسال برای استان را «قرآن و گام دوم انقلاب» نامگذاری و بر توجه به این معنا و شعار تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار