نماینده حماس در ایران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مقاومت اسلامی فلسطین در کنار ایران است/ در مقابل اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا سکوت نمی‌کنیم

خالد القدومی گفت: حماس همیشه در کنار ایران خواهد ماند و امیدوارم امت اسلام در برابر دشمن واحد خود یعنی رژیم اشغالگر قدس متحد‌تر از قبل شوند.
کد خبر: ۳۴۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ - 19May 2019

«خالد القدومی»، نماینده حماس در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در مورد دستاورد‌های مقاومت فلسطین اظهار داشت: امروز از دستاورد‌های مقاومت در جهان می‌توان از احترام جهانیان نسبت به این جنبش نام برد.

وی افزود: مقاومت باعث شد قدرت‌ها به این جنبش احترام بگذارند و مجبور شوند با آن به مذاکره بنشینند که می‌توان از آن به عنوان یک دستاورد سیاسی در سطح جهان یاد کرد.

نماینده حماس بیان کرد: چیزی که بسیار روشن‌تر از قبل دیده می‌شود، این است که دیگر مسئله سازش با رژیم صهیونیستی جواب نمی‌دهد.

وی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد: مشکل اصلی این است که اسرائیل هر بار که جنایتی انجام می‌دهد با هیچ بازخواستی از سوی سازمان‌های بین المللی رو به رو نمی‌شود. جامعه جهانی هیچ بازخواستی از رژیم اشغالگر قدس نمی‌کند اما در مقابل مقاومت هم بار‌ها ملزم به اقدامات مدنی شده که این مساله باید متوقف شود. ما در جبهه مقاومت در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه می‌شود مانع جنایات رژیم صهیونیستی شد.

القدومی در مورد تفاهم کوتاه مدت با رژیم صهیونیستی گفت: پس از جنگ سه روزه با رژیم اشغالگر قدس به توافق کوتاه مدتی دست یافته بودیم که پایان درگیری‌ها، توقف ترور رهبران حماس و جهاد اسلامی از بند‌های این توافق است، البته متأسفانه آن‌ها سیاست خود را به مجروح کردن رهبران حماس تبدیل کرده‌اند. آن‌ها قبل‌تر رهبران حماس را ترور می‌کردند، ولی به‌تازگی برای اینکه هزینه بیشتری به مقاومت وارد کنند اقدام به تیراندازی به اعضای حماس می‌کنند.

وی در مورد آمادگی نیرو‌های حماس گفت: نیرو‌های مقاومت امروز آماده‌تر از همیشه هستند و جلوی آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند؛ همچنین باید بگویم حماس همیشه در کنار ایران خواهد ماند و امیدوارم امت اسلام در برابر دشمن واحد خود یعنی رژیم اشغالگر قدس متحد‌تر از قبل شوند.

القدومی در مورد مقاومت گفت: مقاومت تنها راه نجات فلسطین به حساب می‌آید و هیچ راهی جز مقاومت و دفاع وجود ندارد.

وی در مورد توافق بین آمریکا و اسرائیل گفت: مقاومت اسلامی فلسطین نمی‌تواند در برابر این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا سکوت کند و حتماً به آن واکنش نشان خواهد داد.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار