ترامپ قوانین عدم فروش تسلیحات را به بهانه‌های واهی دور می‌زند

در پی فروش سلاح از سوی آمریکا به عربستان سعودی و امارات، قانونگذاران در صدد تصویب قانونی برای کنترل فروش تسلیحات توسط دولت آمریکا هستند.
کد خبر: ۳۴۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ - 29May 2019

ترامپ قوانین عدم فروش تسلیحات را به بهانه های واهی دور می‌زندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سایت «هیل»، قانونگذاران در آمریکا در حال نوشتن طرح کلی قانونی هستند که صادرات اسلحه را تحت کنترل بگیرند. قانونگذاران ۳۰ روز برای بازبینی و متوقف کردن احتمالی فروش اسلحه زمان در نظر گرفته اند که در طی آن دولت به طور رسمی می تواند به کنگره درخواست تجدید نظر درباره آن را دهد.

این در حالی است که دولت ترامپ در صدد است در زمان باقی مانده ۲۲ قرارداد جداگانه به ارزش ۸.۱ میلیارد دلار با عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردن منعقد کند.

فروش این سلاح ها شامل ارائه خدمات و نگهداری هواپیماهای گشت زنی به عربستان سعودی و فروش ۲۰۰۰۴ کیت مهمات هدایت دقیق و ۳۳۱ موشک ضد تانک به این کشور و ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین به امارات متحده عربی است.

قانونگذارانی که مخالف فروش سلاح هستند اظهار می‌دارند ترامپ سابقه آن را دارد که برای آنکه از تصویب عدم فروش اسلحه جلوگیری کند موارد اضطراری را مطرح کند که بر تصمیم کنگره تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها