مدیرکل حفظ آثار خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری همایش «مقاومت و پیروزی» در مشهد

سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» از برگزاری همایش «مقاومت و پیروزی» با هدف ایجاد وحدت و انسجام در حوزه‌های گفتمانی و اجرایی با حضور مسئوولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس شهرستان­‌های استان خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۳۴۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ - 12June 2019

در آستانه برگزاری همایش «مقاومت و پیروزی» در مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، به تشریح اهداف این همایش پرداخت و اظهار داشت: با پیگیری‌های مجدانه­‌ای که طی چند ماه اخیر صورت گرفت دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در شهرستان‌های استان راه ­اندازی شد و این دفاتر رسماً کار خود را آغاز کردند.

 وی افزود: با برگزاری همایش مسئوولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار در اسفندسال گذشته در مشهد، ارتباط آنها با اداره‌کل برقرار شد. با توجه به اینکه در ترکیب و ساختار دفاتر نمایندگی، شعب مختلفی پیش بینی شده و از طرفی اعضایی که در ستاد این دفاتر به کارگیری شدند و همچنین مسئولان شعب تا کنون با اداره­‌کل ارتباط برقرار نکردند، لذا  همایش «مقاومت و پیروزی» برای برقراری ارتباط تشکیلاتی در دستور کار قرار گرفت تا مسئوولان شعب از نزدیک نسبت به مأموریت‌ها توجیه شوند و همچنین مدیران اداره‌کل حفظ آثار استان نیز با بخش‌های زیربط در شهرستان‌ها ارتباط و تعامل داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس ادامه داد: در این همایش یک روزه که پنجشنبه 23 خرداد در مشهد برگزار خواهد شد علاوه بر مسئوولان دفاتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان‌­ها، مسئوولان شعبه دانشنامه و اسناد دفاع مقدس، مسئوولان امور یادمان‌های دفاع مقدس که مربوط به یادمان‌های شهدای گمنام تدفین شده در شهرستان‌ها و همچنین مسئوولان تبلیغات و روابط عمومی و هنری حضور خواهند داشت.

یوسفعلی‌­زاده با بیان اینکه هدف کلی این همایش ایجاد یک انسجام کاری برای پیگیری مأموریت‌های مورد انتظار در شهرستان‌ها است، خاطر نشان کرد: در همایش پیشرو مسئوولین شعب نسبت به وظایف خود توجیه خواهند شد و در خصوص اولویت‌های کاری و برنامه‌هایی که در سال جاری در دستور کار اداره‌­کل حفظ آثار استان قرار دارد و باید در شهرستان‌ها پیگیری شود، به صورت تخصصی با شعب مربوطه به گفت و گو خواهیم نشست.

وی تأکید کرد: علی‌رغم ظرفیت عظیمی که در جامعه ایثارگران، پیشکسوتان و جوانان آتش به اختیاری که در راستای پیگیری ارزش‌های دفاع مقدس و برنامه‌های انقلابی و فعال دارند، وجود دارد اما تأخیر در راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها تأثیر منفی بر پیشبرد مأموریت‌ها در شهرستان‌ها گذاشته بود. با آغاز به کار دفاتر نمایندگی در شهرستان‌­ها موج عظیمی در انگیزه‌ها و روحیه­‌های انقلابی و نیروهای خودجوش و داوطلب به راه افتاد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس تصریح کرد: با ارتباطات و تعاملات و هماهنگی‌هایی که بین اداره‌کل حفظ آثار و دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها صورت می‌­گیرد پیشبرد هرچه بهتر مأموریت‌ها را شاهد خواهیم بود.

 این مسئوول متذکر شد: اذهان و افکار مجموعه مدیران اداره‌کل حفظ آثار استان را نیز به این حقیقت معطوف می‌کنیم که علاوه بر انجام وظایف در مرکز استان باید به گسترش مأموریت­‌ها در سطح شهرستان‌ها بیندیشند و خود را به گونه‌ای تعریف کنند که هم در مرکز استان وظایف را دنبال کنند و هم در شهرستان‌ها پیگیر پیشبرد مأموریت‌های محوله باشند.

یوسفعلی‌زاده در پایان گفت: این همایش به ما کمک خواهد کرد که در حوزه‌های گفتمانی، وحدت و انسجام نظر داشته باشیم و در حوزه‌های اجرایی اشتراک مساعی کنیم و از ظرفیت‌­های مشترک و موجود در جامعه، دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌ها هر چه بیشتر و بهتر بتوانیم استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها