تشکیل انجمن نویسندگان «طرح گنجینه» در خوزستان

انجمن نویسندگان «طرح گنجینه» با برگزاری اولین جلسه در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس خوزستان رسما آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۵۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵ - 11June 2019

تشکیل انجمن نویسندگان«طرح گنچینه» در خوزستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، انجمن نویسندگان «طرح گنجینه» با برگزاری اولین جلسه در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‏‎های دفاع مقدس خوزستان رسما آغاز به کار کرد.

در این انجمن که زیر نظر کمیته علمی و با نظارت مدیریت ادبیات و انتشارات اداره کل خوزستان فعالیت خواهد کرد، جمع کثیری از نویسندگان برجسته و دانشجویان خوزستانی علاقه‎مند به ادبیات حوزه دفاع مقدس، به تدوین و انتشار بیش از 9 هزار خاطره جمع آوری شده از اقشار مختلف مردم خواهند پرداخت.

سردار«محمد علی پور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان هدف از تشکیل این انجمن را سرعت بخشی به انتشار خاطرات ناب مردم از دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: همانگونه که جنگ را به شکل جهادی و انقلابی به سرانجام رساندیم نیاز است که آثار و ادبیات و فرهنگ ناب آن دوران را به وسیله نسل جوان امروز به صورت جهادی و انقلابی تدوین و انتشار دهیم.

وی افزود: در این نهضت مقرر شد طی فراخوانی از همه نویسندگان دغدغه‎مند حوزه دفاع مقدس خوزستان دعوت به عمل آید تا در این انجمن عضو و نسبت به چاپ کتب طرح گنجینه اقدام کنند و خوشبختانه با استقبال خوبی که از سوی جوانان و نویسندگان پیشکسوت استان به عمل آمد، امروز شاهد اولین نشست تخصصی در این حوزه بودیم.

به گزارش دفاع پرس، طرح گنجینه توسط کمیته علمی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در قالب دو واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‎های مختلف استان برگزار و از دانشجویان خواسته شد که به جای طرح پژوهشی نسبت به جمع آوری خاطرات منتشر نشده اقشار مختلف جامعه اقدام کنند.

در این طرح تاکنون بیش از 9 هزار خاطره در سطح استان خوزستان جمع آوری شده است که توسط انجمن نویسندگان طرح گنجینه به زودی در قالب کتاب های خاطره‌نگاری چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار