از سوی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس صورت گرفت:

دیدار با خانواده شهید تحویلداری

جمعی از اعضای سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با حضور در منزل شهید محمد مهدی تحویلداری از خدمات این خانواده ایثارگر تجلیل به عمل آوردند.
کد خبر: ۳۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱ - 30November 2014

دیدار با خانواده شهید تحویلداری

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، پروین مؤمن زحمتکش مدیر ادبیات و هنرهای نمایشی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس و خانم کهنسال مدیر مشارکت زنان در دفاع مقدس استان مازندران با خانواده امیر شهید محمد مهدی تحویلداری دیدار کردند.

پروین مؤمن زحمتکش در این دیدار صمیمانه بر رسالت سازمان نشر آثار و ارزش­های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پاسداشت فرهنگ شهادت، حفظ دستاوردها و نشر ارزشهای مجاهدانه همه شهدای انقلاب اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا رسالت عظیم همه حافظان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است اظهار داشت: تاریخ رشادتهای دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس و همچنین حماسه سازی های امیر شهید تحویلداری را از یاد نخواهد برد.

 پدر و مادر شهید تحویلداری نیز ضمن بیان رشادتها و تلاشهای این شهید به مجاهدتهای وی در سنگر خانواده و اجتماع اشاره و عنوان کردند: آرمانهای این شهید به همت جوانان برومند ایران اسلامی هرگز فراموش نخواهد شد.

قابل ذکر است امیر شهید تحویلداری چهاردهمین روز از مهرماه 1338 در محله تحویلداری رشت دیده به جهان گشود. پس از دریافت دیپلم خود وارد خدمت نظام شد و تحصیلات خود را در دانشکده افسری نیروی دریایی آغاز کرد. پس از طی دوه تخصصی و ادامه تحصیل به آمریکا اعزام شد و در رشته مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه تگزاس مشغول به تحصیل شد. اواخر سال 1359 به کشور بازگشت و خود را مهیای خدمت کرد. هنگام جنگ در عملیاتهای متعددی از جمله والفجر 8 و خیبر حضوری فعال داشت.

شهید تحویلداری در هفتم آذر ماه 1375 در حالی که به اتفاق همرزمانش در حال بازگشت از منطقهی انجام مانور در بندرعباس و جزیره مینو بود؛ بر اثر سانحه ای که برای هلکوپترشان رخ داد به همراه سایر همرزمانش به فیض عظمای شهادت نائل شد.

 وی به عنوان مهندس هوا ناو در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت میکرد و در آبهای جزیره خارک مسوولیت خلبانهای ناو را تا پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران برعهده داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها