ادعای پنتاگون: پهپاد آمریکایی خارج از آسمان ایران هدف قرار گرفت

سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری مدعی شد پهپاد آمریکایی که امروز هدف قرار گرفت خارج از آسمان ایران در حال پرواز بوده است.
کد خبر: ۳۵۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵ - 20June 2019

ادعای پنتاگون: پهپاد آمریکایی خارج از آسمان ایران هدف قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای امروز ادعا کرده پهپاد ساقط‌ شده آمریکایی خارج از آسمان ایران هدف قرار گرفته است.

یک ژنرال آمریکایی هم ادعا کرده این پهپاد 34 کیلومتر با ساحل ایران فاصله داشته است.

«جوزف کوستلا»، فرمانده نیروی هوایی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در یک پیام ویدئویی به خبرنگاران گفت: «یک فروند پهپاد RQ-4 نیروی دریایی آمریکا حین انجام یک مأموریت تجسس در حریم هوایی بین‌المللی در حال پرواز بر فراز دریای عمان و تنگه هرمز بود که با یک موشک سطح به هوای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساقط شد.»

مقام آمریکایی گفت هدف تهران از هدف قرار گرفتن این پهپاد این بوده که توانایی آمریکا برای نظارت بر منطقه خلیج فارس را مختل کند. وی موضع ایران در خصوص پرواز هواپیما بر فراز آسمان ایران را رد کرد و آنها را «کاملاً اشتباه» توصیف کرد.

بامداد امروز یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا در فضای ایران هدف قرار گرفت و سرنگون شد. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها