معرفی کتاب؛

«پایکوبی وسط مزرعه مین»

کتاب «پایکوبی وسط مزرعه مین» مجموعه اشعار دفاع مقدس شاعران خراسان شمالی است که به کوشش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی تهیه و به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۵۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 28June 2019

کتاب «پایکوبی وسط مزرعه مین» مجموعه اشعار دفاع مقدس شاعران خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، کتاب «پایکوبی وسط مزرعه مین» مجموعه اشعار دفاع مقدس شاعران خراسان شمالی است که به کوشش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی تهیه و به چاپ رسیده است.

در این کتاب شاعران خراسان شمالی از ستیغ قله های ماووت که طنین گام های مجاهدان بر صخره های سنگی شان نقش می انداخت، از غربت نخل های بی سر خرمشهر، از شب های بی ستاره دهلاویه تا سکوت ممتد هورالهویزه که در انتظار دیدار دم کرده و بغض آلوده نفس می کشید، از بیکرانگی اروند که شاید نقطه پیوند آسمان و زمین بود، از فکه، بستان، شلمچه و ... شروع کرده اند و سماع عاشقانه ابوذرها در ریگزارهای داغ و تفتیده و پایکوبی شان در وسط مزرعه های مین ترانه ها ساخته و طرح ها در انداخته اند.

شاعران همچنین از مادرانی سروده اند که سالهاست در افق چشم انتظار فرزندان شان چله نشینی کرده اند و به یافتن چفیه، پلاک یا پاره استخوانی و شاید بوی پیراهنی قناعت می کنند.

قسمتی از شعر «عصای دل پدر» در کتاب « پایکوبی وسط مزرعه مین»

«قرار بود که عمر مرا شرر باشی

برای مادر خود بهترین پسر باشی

همیشه دل خوشی ما وجود گرم تو بود

قرار بود عصای دل پدر باشی

ترا به قیمت یک عمر درد پروریدم

که سایه سار خوش قلب در بدر باشی

هنوز نیمه اردیبهشت عمرت بود

که پر کشیدی تا مرد آن سفر باشی

به دوستانت گفتی که در مقابل خصم

نمی توانی تنها نظاره گر باشی

...»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار