یادواره شهدای هنرمند خراسان رضوی برگزار شد

یادواره 300 شهید هنرمند خراسان رضوی با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ - 01December 2014

یادواره شهدای هنرمند خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، یادواره شهدای هنرمند خراسان رضوی در سالن شهید اصغرزاده برگزار شد. در این مراسم که جمعی از خانواده معظم شهدای هنرمند، مسئولین بسیج هنرمندان و هنرمندان مشهد حضور داشتند، حجتالاسلام و المسلمین لطفی عضو شورای شهر مشهد به ایراد سخن پرداخت.

وی در ابتدای سخنانش، با بیان اینکه در قرآن به هنر و زیبایی اشاره شده است، گفت: به هنر و زیبایی در کتاب الهی توجه شده و زینت، جمال و حسن در آیات قرآن کریم زیاد بکار برده شده است. در سوره حشر آیهای آمده است که در آن بعد از نام مبارک الله صفات خداوند متعال همچون خالق، المصور و بار آمده که همه دربرگیرنده جلوه­های هنری ذات باریتعالی است.

عضو شورای شهر مشهد در ادامه افزود: شهدای هنرمند کسانی بودند که به قله رسیدند. هر زیبایی یک مافوقی دارد و این شهدا با بذل جان که گرانبهاترین سرمایه وجودشان بود به آن زیبایی ابدی که خداوند متعال بود، نائل شدند. شهدای غیر هنرمند هم هنرمندان بیبدیل عالماند. شهدا کسانی هستند که در این میدان، با میانبر به اوج رسیدند.

حجتالاسلام لطفی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در پیاده کردن سبک زندگی اسلامی موفق باشیم باید به سبک زندگی رزمندگان در جبهه­ها توجه ویژه داشته باشیم. چون فضای جبهه اوج محرومیت، محدودیت و ناامنی بود اما شادی و نشاط و بهجت در فضای جبهه موج می­زد آنهم به خاطر حاکمیت فرهنگ قرآنی و زیستن انسانهای قرآنی بود. آنچه ما در جبهه تجربه کردیم و به دنیا صادرشده و از فلسطین و یمن گذشته و به آمریکا و اروپا رسیده است باید در زندگی فردی و اجتماعی خود احیاء کنیم.

اجرا سرود و پخش کلیپ از دیگر برنامههای این یادواره بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار