رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه:

برون رفت از مشکلات اقتصادی و فرهنگی انجام کارهای جهادی است

سرهنگ پاسدار «حسین قبادی بصیر» گفت: همان طور که رهبر انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر همچنان اشاره دارند شاه بیت برون رفت از مشکلات اقتصادی و فرهنگی انجام کارهای جهادی است.
کد خبر: ۳۵۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ - 26June 2019

برون رفت از مشکلات اقتصادی و فرهنگی انجام کارهای جهادی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار «حسین قبادی‌بصیر» رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه امروز در مجمع عمومی جهادگران استان کرمانشاه که با حضور مسئولان گروه‌های جهادی و اعضای شورای جهادی شهرستان ها برگزار شد اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر همچنان اشاره دارند شاه بیت برون رفت از مشکلات اقتصادی و فرهنگی انجام کارهای جهادی است.

وی افزود: در این شرایط که دشمنان اسلام قصد ضربه زدن به اسلام را دارند لازم است با جدیت و تلاش کارهای جهادی را در برابر فعالیت‌ها و توطئه‌های دشمنان طراحی و برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه بیان داشت: در کارهای جهادی باید به چند مورد توجه داشته باشیم از آن جمله توکل در امور جهادی و مخلصانه کار کردن است که می‌تواند نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.

 قبادی بصیر نظم در کار جهادی را از توصیه‌های قرآنی عنوان و تصریح کرد: همچنین درایت و تدبیر، داشتن برنامه منسجم، شوق و حرکت علمی لازمه انجام کارهای جهادی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: در سال گذشته حدود 200 گروه جهادی شناسنامه‌دار داشتیم که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم امروز این گروه‌ها را به 306 گروه جهادی شناسنامه‌دار ارتقا دهیم.

قبادی‌بصیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این پیگیر تشکیل گروه های جهادی محله محور هستیم که تا کنون بسیاری از پایگاه ها این گروه ها را تشکیل داده‌اند.

وی افزایش تخصص و کارایی گروه های جهادی را یکی از مهم ترین اهداف عنوان کرد و گفت: در حوزه عمرانی ارتقاء سطح کیفی کارهای جهادی مد نظر ماست که لازمه رسیدن به این امر خطیر برگزار کردن آموزش های فنی و حرفه ای است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه همچنین خودکفایی و خوداتکایی گروه های جهادی را بسیار مهم برشمرد و افزود: برای رسیدن به این امر باید بتوانند گروه های جهادی اعتماد موسسات مختلف را جلب کنند.

قبادی‌بصیر بیان داشت: گروه‌های جهادی برای اینکه بتوانند بهتر کار خود را انجام دهند لازم است جغرافیای هدف خود را مشخص کنند و مشکلات و محدودیت‌های آن محل را با برنامه‌ریزی مناسب عنوان کنند.

وی عنوان کرد: فقر فرهنگی در بسیاری از مناطق عامل اصلی فقر اقتصادی است، لذا انجام کارهایی از جمله در حوزه سلامت، فرهنگی و عمرانی حائز اهمیت است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: برای پروژه آبرسانی مجتمع سرین در بخش سرفیروز آباد ۵۰۰ میلیون تومان از طرف قرارگاه محرومیت‌زدایی دریافت کردیم و گروه‌های جهادی باید توانمندی قبول ایجاد این پروژه‌ها را داشته باشند و ما هم حاضریم حمایت کنیم.

این مسئول از همکاری بسیج سازندگی با کمیته امداد امام خمینی جهت ساخت 280 واحد برای مددجویان خبر داد و افزود: در حال حاضر الان این پروژه با کمک گروه‌های جهادی در دست اجرا است.

وی از آموزش 15 هزار و 321 نفر در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی با اخذ گواهینامه خبر داد و گفت: در حوزه اشتغال و اعطاء وام‌های کم بهره سهل الوصول به 4 هزار و 22 نفر بالغ بر 49 میلیارد تومان پرداخت کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه به فعالیت گروه جهادی در حوزه سلامت نیز اشاره کرد و بیان داشت: یک هزار و 865 تیم بهداشتی و پزشکی در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند که 182 هزار نفر را به طور رایگان ویزیت کردند که تاکنون 3 هزار نفر عمل جراحی به صورت رایگان توسط آنها صورت گرفته است.

قبادی‌بصیر ادامه داد: در بحث اردوهای جهادی نیز طی این 5 سال 4 هزار و 193 گروه جهادی با 41 هزار و 277 نفر اردو صورت گرفته است.

این مسئول گفت: تا کنون در حوزه محرومیت‌زدایی بر روی 11 هزار و 839 پروژه در سطح استان کار کردیم که به این منظور 94 میلیارد تومان توسط سپاه استان و قرارگاه محرومیت‌زدایی هزینه شده است.

وی افزود: در بحث اردوهای طرح هجرت دانش آموزی 2 هزار و 86 مدرسه را تا‌کنون تعمیر و رنگ آمیزی کردیم که به این منظور 137 هزار و 732 نفر از دانش آموزان همکاری کردند.

در پایان این مجمع که با هدف همفکری و پشتیبانی از فعالیت اردوهای جهادی برگزار شد از 4 گروه جهادی برتر در سطح استان تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار