حجت‌الاسلام‌ مرتضوی ‌مقدم:

خون شهید آیت‎الله بهشتی، نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران نهال نوپایی بود که با خون بزرگانی همچون شهید آیت‎الله بهشتی و شهید آیت‎الله مطهری آبیاری شد و دشمنان انقلاب ارزشمندترین و خالص‎ترین انسان‌ها را برای ترور انتخاب کردند.
کد خبر: ۳۵۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱ - 27June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کرمان، حجت‌الاسلام‌ «سید احمد مرتضوی ‌مقدم» در ویژه برنامه «یاد یاران» که به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی در حرم مطهر شهدای گمنام کرمان برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در سال 1360، نهال نوپایی بود که با خون بزرگانی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری آبیاری شد و دشمنان انقلاب ارزشمندترین و خالص ترین انسان‌ها را برای ترور انتخاب کردند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: منافقان و دشمنان انقلاب اسلامی در انتخاب و ترور شهدا بسیار دقیق عمل می کردند و افرادی را شهید کردند که استوانه های نظام اسلامی بودند که شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید مطهری از جمله این انسان ها بودند.

مرتضوی مقدم با اشاره به اینکه در آن برهه از زمان همه ما دچار دلهره و اضطراب شده بودیم و امام راحل با صلابت در برابر تمام توطئه‌های دشمنان ایستاده بود، افزود: امام خمینی (ره) با اراده و ایمان الهی انقلاب اسلامی را به پیش برد و امروز نیز رهبر معظم انقلاب، راه بنیانگذار جمهوری اسلامی را ادامه داده و نهال انقلاب را به درختی تنومند تبدیل کرده است و دشمنان نتوانسته اند به آن لطمه ای وارد کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز صحنه جنگ ما جنگ نرم است و دشمن در دوران دفاع مقدس جنگ سخت را بر علیه مردم ما راه انداخت و نتوانست نتیجه ای بگیرد و در برابر اراده ملت ایران شکست خورد و امروز دشمن از طریق جنگ نرم فرهنگ ملت را نشانه گرفته است تا جوانان ما را از نظر ایمان منحط و ضعیف کند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه دشمن با جنگ اقتصادی علیه ملت ما به دنبال ترویج ناامیدی در کشور است، افزود: اگر حضور مقام معظم رهبری نبود، وضعیت ما نامشخص و انقلاب دچار مشکلات متعددی بود.

وی با بیان اینکه جهاد و مجاهدت در راه خدا تنها حضور میدان رزم نیست تصریح کرد: مسئولان نظام اسلامی برای خدمت‌رسانی به ملت باید مجاهدت کنند و تمام توان و فکر خود را در جهت خدمت‌رسانی به ملت به کار بگیرند و این بی‌انصافی است که بعضی از مدیران نسبت به مردم در برخی ادارات بی‌اعتنایی کنند.

وی مجاهدت در دستگاه قضایی را نیز بسیار مهم برشمرد و گفت: قضات و مسئولین قضایی در سراسر کشور باید تمام تلاش خود را در جهت احقاق حق و رعایت عدالت به کار بگیرند و حق مظلوم را از ظالم بستانند.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم جهاد در عرصه فرهنگی را از دیگر اقسام مجاهدت دانست و افزود: در زمینه های فرهنگی با هجمه شدیدی از سوی دشمنان مواجه هستیم و در این راستا رسانه ها، صدا و سیما و مسئولین فرهنگی بایستی با مجاهدت خود هجمه های فرهنگی دشمن را خنثی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها