الرای الیوم:

امارات از بیم حملات انصارالله تصمیم به کاهش نیرو در یمن گرفته است

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم به نقش حاکم دبی در تصمیم امارات برای کاهش حضور نظامی این کشور در یمن اشاره کرد و گفت: اذعان ابوظبی به ناتوانی در برابر تحمل حملات انصارالله، آن را وادار به خروج تدریجی از جنگ یمن کرده است.
کد خبر: ۳۵۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ - 28June 2019

امارات از بیم حملات انصارالله تصمیم به کاهش نیرو در یمن گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در خصوص خبر حاکی از آغاز کاهش حضور نظامی امارات در یمن به نقل از یک منبع آگاه از نقش بزرگ حاکم امارات در تصمیم ابوظبی خبر داد.

این منبع خبر داده است، محمد بن راشد آل مکتوم در نشستی با محمد بن زاید، ولی‌عهد ابوظبی و نایب فرمانده کل قوای مسلح امارات عربی اظهار داشت: اگر حوثی‌ها مراکز حیاتی در دبی را در پاسخ به مشارکت امارات در جنگ هدف بگیرند، دبی آماده پرداخت بهای سنگین آن نیست.

به گفته این منبع، آل مکتوم همچنین تاکید کرده است که ادامه سیاست کنونی امارات در قبال یمن وحدت و یکپارچگی امارات را در معرض خطر قرار می‌دهد.

منبع مذکور همچنین خبر داد که جنبش انصارالله پهپاد‌هایی را بر فراز امارات فرستاده که اقدام به تصویربرداری از فرودگاه ابوظبی و فرودگاه دبی و همچنین ایجاد اختلال در فیلمبرداری دوربین‌های این فرودگاه‌ها کرده‌اند و اتفاق مزبور پیامی آشکار به رهبران امارات دارد؛ مبنی بر اینکه انصارالله قادر است دایره اهداف خود را به سمت امارات و فرودگاه‌های آن توسعه بخشد.

رای الیوم نوشت: اقدام امارات در کاهش حضور نظامی خود در یمن با مواضع برخی نخبگان سیاسی امارات همسو شده که در حال عقب نشینی از بکارگیری زبان جنگ علیه ایران هستند.

خبرگزاری رویترز امروز جمعه به نقل از دیپلمات‌های غربی از آغاز کاهش حضور نظامی امارات در یمن خبر داد.

اتفاق قابل توجه دیگر اینکه حبیب الصایغ، سردبیر روزنامه اماراتی الخلیج و رئیس اتحادیه روزنامه نگاران اماراتی که از نزدیکان محمد بن زاید محسوب می‌شود، روز پنجشنبه در سرمقاله این روزنامه با عنوان «آن‌هایی که خود را اماراتی می‌خوانند» تاکید کرد، افرادی مغایر با مواضع نهاد ملی امارات نفرت پراکنی کرده و چهره این کشور را تخریب می‌کنند.

رای الیوم نوشت: سفر عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات به مسکو و اظهارات وی از آنجا درباره اینکه ابوظبی ایران را به دست داشتن در حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان متهم نمی‌کند خود نشانه‌ای از نزدیک شدن ابوظبی به مسکو برای کاهش تنش با ایران است.

به نوشته رای الیوم به زودی شاهد تغییر بیشتر مواضع ابوظبی در قبال تحولات منطقه خواهیم بود و این تغییر برای ابوظبی مهم و ضروری است همان قدر که برای عربستان مهم و ضروری است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار