دفاع پرس گزارش می‌دهد/

هم خانه های بی تعهد

ازدواج سفید مروج زندگی مشترک اما بی تعهد دو جنس مخالف در کنار یکدیگر بوده و نتیجه ای جز اضمحلال اجتماعی به بار نخواهد آورد.
کد خبر: ۳۵۲۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ - 02December 2014

هم خانه های بی تعهد

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، با بالا رفتن سن ازدواج در کشور و هجمه فرهنگی همه جانبه ایی که از سوی رسانه های بیگانه، ارزش ها و باورهای مردم ما را نشانه گرفته است، شاهد الگوی جدیدی از زندگی در بخش هایی از جامعه هستیم که نه تنها در تضاد کامل با اعتقادات مذهبی اکثریت جامعه می باشد، بلکه هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی نیز ندارد،این الگوی جدید، ازدواج سفید نام دارد که مروج زندگی مشترک اما بی تعهد دو جنس مخالف در کنار یکدیگر بوده و نتیجه ای جز اضمحلال اجتماعی به بار نخواهد آورد.

سبکی از زندگی که به لجن زاری برای لکه دار کردن فرهنگ اسلامی- ایرانی بدل شده است، افرادی که به دلیل تمایل به داشتن آزادی بی تعهد، راحت طلبی و ارتباطات افسارگسیخته جنسی، زندگی را این گونه تجربه می کنند.

اصطلاح "ازدواج سفید" همچون تیشه ای کیان خانواده را هدف گرفته و امنیت اجتماعی را با مخاطره مواجه می کند، ریشه اخلاق را می خشکاند، چهره ای حیوانی از انسان ارائه می دهد به نحوی که امروز، آمار خودکشی، قتل و جنایات ناشی از بیماری های روانی در کشورهایی که این سبک زندگی را برگزیده اند بسیار شایع است.

در همین رابطه یک آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، اظهار داشت: نگرانی ریاست محترم دفتر "مقام معظم رهبری" حجتی شرعی برای مقابله با گسترش پدیده نامبارک ازدواج سفید بوده و در حال حاضر یکی از دلایل کاهش ازدواج، همین نوع رابطه می باشد.

دکتر مجید ابهری خاطرنشان کرد: متاسفانه، وزارت ورزش و جوانان، علی رغم اینکه بارها در رابطه با وام ازدواج جوانان سخن به میان آورده اما گام موثری در این حوزه برنداشته است.

ابهری گفت: حمایت مالی و فرهنگی از نیروهای جوان، ایجاد امکانات و تسلیهات ازدواج برای جوانان، گسترش فرهنگ ازدواج ساده و حمایت مالی و معنوی از قبیل مسکن، اشتغال و آموزش های مهارت زندگی، اصلی ترین اهرم های مقابله با این پدیده شوم می باشد.

اما نکته قابل توجه دیگر در این حوزه، شبکه های فارسی زبان ماهواره ای هستند که عمدتا اهداف سیاسی خاصی را دنبال می کنند و با پخش فیلم ها، سریال ها و تولید برنامه هایی که مروج الگوی "ازدواج سفید" در بین نسل جوان جامعه ی داخل کشور می باشد، نظام اسلامی را تهدید کرده و از آن جایی که در جنگ سخت قادر به غلبه بر ملت ایران نشدند، با استفاده از کمک های مالی دول متخاصم همه توان خود را در جهت ایجاد رخنه بر فرهنگ و ایجاد عرف های ناهنجار اجتماعی بکار گرفته اند.

به عبارت دیگر، راه مقابله با ترویج الگوی زندگی های مشترک بی تعهد، مشارکت نهاد های حاکمیتی در کنار رسانه های ارتباط جمعی در جهت آگاه ساختن جامعه از تبعات منفی این پدیده و ایجاد بستری مناسب برای حل مسئله ازدواج و اشتغال جوانان می باشد.

به قلم: پوریا بهرادکیان

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
-
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
0
0
آقای پوریا بهزادکیان عزیز که این مقاله را نوشته اید این را بدانید که سناریوی انداختن تقصیر به گردن دیگران مثل ماهواره و سایرین خیلی نخ نما شده لطفا یا بررسی نکنید یا مساله با این اهمیت را واقع بینانه تر نگاه کنید. هر چه هست از ماست که بر ماست.
پوریا بهرادکیان
|
-
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
0
0
با سلام، ممنون از نظری که نسبت به گزارش این حقیر داشتید، اما دوست من برای قضاوت نسبت به یک پدیده اجتماعی نمی توان عناصر موثر در ان پدیده را نادیده گرفت...چند سال قبل با پخش سریال های سخیف و مبتذل ماهواره ای از شبکه هایی مانند: جم و فارسی وان شاهد موجی از تهاجم فرهنگی بودیم که جامعه ایرانی را درنوردید و امروز با گذشت چند سال از این اتفاق شاهد تاثیرات ناشی از تماشای ان هستیم.......امیدوارم نگاهمان به پدیده های اجتماعی عمیق تر و علمی تر باشد.سپاس
نظر شما
پربیننده ها