یدالله بهتاش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مداحان جوان حتماً زیر نظر معلم و استاد باشند/ قاطبه مداحان جوانان مومن و انقلابی هستند

یک مداح پیشکسوت جوانان مداح را به استفاده از معلمان و اساتید پیشکسوت دعوت کرد و گفت: جوانانی که در بحث مداحی و مسیر اهل بیت (علیهم السلام) هستند، جوانان مومن و خوبی هستند و اگر به این مسیر علاقه‌ نداشتند در این راه نبودند اما این عزیزان معلم و استاد ندیده‌اند و به همین دلیل مورد لغزش قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۳۵۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ - 02July 2019

یدالله بهتاش مداح پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به ایجاد کمیته انضباطی از سوی شورای عالی تشکل‌های ستایشگری اظهار داشت: وجود کمیته انضباطی برای همه لازم است. همانطوری که روحانیت دادگاه ویژه روحانیت دارند تا مسائل به طور ویژه بررسی شود، کمیته انضباطی نیز برای مداحان لازم است.

وی گفت: برخی از مداحان جوان تحمل یک تذکر دوستانه را ندارند و حرف دیگران و پیشکسوتان را نمی‌پذیرند چون هیئت و تعداد مرید دارند لذا هرکاری خودشان دوست دارند انجام می‌دهند پس ضروری است یک جایی بتواند این مسائل را ساماندهی و مواظبت کند.

این مداح پیشکسوت ادامه داد: کمیته انضباطی باید قدرت اجرایی داشته باشد تا بتواند در مسائل مختلف بازدارندگی ایجاد کند اما قبل از ورود این کمیته ابتدا باید تذکرات لازم را به مداحان داد.

بهتاش قاطبه مداحان را جوانان مومن و انقلابی دانست و افزود: جوانانی که در بحث مداحی و مسیر اهل بیت (علیهم السلام) هستند، جوانان مومن و انقلابی هستند و اگر به این مسیر علاقه‌ نداشتند در این راه نبودند اما این عزیزان معلم و استاد ندارند به همین دلیل مورد لغزش قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: توصیه ما به مداحان جوان این است که حتماً معلم ببینند و زیر نظر یک استاد پیشکسوت باشند و تنها به مطالعه چند کتاب اکتفا نکنند چراکه کسی با این روش مداح ماندنی نشده است. با این روش ممکن است چند روزی در جامعه مطرح شوند اما اگر زیر نظر یک استاد و پیشکسوت نباشند روزی مورد لغزش قرار خواهند گرفت و جبران آن سخت خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها