با حضور وزیر دفاع صورت گرفت؛

الحاق ۷ فروند شناور گشتی-رزمی «حیدر» به ناوگان مرزبانی ناجا+ تصاویر

مراسم الحاق شناورهای گشتی-رزمی کلاس «حیدر» به ناوگان مرزبانی ناجا صبح امروز با حضور وزیر دفاع و فرمانده ناجا در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ - 08July 2019

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم الحاق هفت فروند شناور گشتی-رزمی کلاس «حیدر» به ناوگان مرزبانی ناجا صبح امروز با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در بندرعباس برگزار شد.

الحاق ۷ فروند شناور گشتی-رزمی «حیدر» به ناوگان مرزبانی ناجا

بنا بر این گزارش، شناور کلاس حیدر با فرم بدنه ویژه از جنس آلومینیوم دریایی با قابلیت هیدرو دینامیکی بالا دارای ویژگی‌های تعادل در فورس‌های بالا و دریای مواج، متناسب با قابلیت‌های مورد انتظار از شناور‌های SAR و ویژه Self-righting جهت حفظ تعادل و غرق نشدن شناور حتی در زاویه رول بالا (۱۸۰ درجه‌ای) ساخته شده و در کشور‌های مختلف جهان با مأموریت جستجو و نجات و نیز گشت و کنترل و بازرسی دریایی مورد استفاده قرار گرفته است.

الحاق ۷ فروند شناور گشتی-رزمی «حیدر» به ناوگان مرزبانی ناجا

بر اساس نیاز دریایی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مأموریت طراحی ساخت و تولید این شناور با رویکرد بومی‌سازی و بهبود ویژگی‌های فنی و عملیاتی شناور مانند سرعت در دریا، قابلیت حرکت در موج، قابلیت زیست و همچنین ارتقاء ویژگی‌های رقابتی در مقایسه با شناور‌های موجود در دنیا به سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع واگذار شد و چند مورد از این شناور از سال ۹۶ تکمیل و پس از انجام آزمایش‌های ساحل و دریا مراسم الحاق این شناور به نیروی انتظامی الحاق شد.

الحاق ۷ فروند شناور گشتی-رزمی «حیدر» به ناوگان مرزبانی ناجا

جنس بدنه شناور کلاس حیدر آلومینیوم دریایی و طول آن ۱۹.۳ متر، عرض ۴.۶ متر، آبخور ۱.۲ متر، ارتفاع عرشه اصلی ۲.۸ متر و حداکثر سرعت آن ۳۵ نات است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار