دفاع پرس از مراسم رونمایی آثار حوزه بین الملل گزارش می دهد/

ثبت تحولات منطقه و جهان اسلام در آثار پژوهشی/ تحلیل های میدانی کارشناسان و سفرا از مسائل منطقه

مراسم رونمایی از تازه های نشر موسسه مطالعات اندیشه سازان نور با حضور معاون روابط عمومی سپاه سردار شریف و سعدالله زارعی رئیس موسسه مطالعات اندیشه سازان نور و جمعی از نویسندگان و کارشناسان خاورمیانه و بین الملل برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲ - 03December 2014

ثبت تحولات منطقه و جهان اسلام در آثار  پژوهشی/ تحلیل های میدانی کارشناسان و سفرا از مسائل منطقه

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، شعیب بهمن مسئول تدوین و بررسی نشر کتاب های موسسه مطالعاتی اندیشه سازان نور در مراسم رونمایی از تازه های نشراین موسسه گفت: سابقه انتشار در این موسسه که بیش از یک دهه پیش بر میگردد و از سال 85 تاکنون 125 جلد کتاب در راستای اهداف این موسسه منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این کتاب ها تاثیرقابل توجهی در حوزه مطالعات منطقه و روابط بین الملل داشته و از ویژگی های کاربردی برخوردار بودند.

وی افزود: برخی از کتاب های این موسسه جزو کتابهای جدید در حوزه های مطالعاتی خود هستند و همگام با تحولات روز منطقه کتاب های تالیف و منتشر شده است.

مسئول تدوین و بررسی نشر موسسه مطالعات اندیشه سازان نور خاطرنشان کرد: عموم این کتاب ها توسط نویسندگانی مسلط به امور جهان اسلام نگاشته شده و اکثرا تجربه های در کشورهای منطقه داشته اند و از اطلاعات میدانی خود بهره بردند.

وی ادامه داد: بیشتر این مجموعهها میتواند در مقالات، پایان نامهها، به عنوان منابعی مهم استفاده شود.

 

بهمن با اشاره به معرفی برخی از این کتاب ها گفت: کتاب لیبی پس از قذافی توسط دکتر اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی نگاشته شده است کتاب سیاست و حکومت در کویت که نگارنده آن سال ها در این زمینه تحقیق و پژوهش کرده از دیگر کتابهای منتشر شده این موسسه است.

وی ادامه داد: کتاب ماهیت جریان های سلفی در کشورهای اسلامی، شیعیان در آسیای مرکزی، رهبری انقلابی سیدحسن نصرالله سیاست خارجی آمریکا و چین در سودان، جریان شناسی اسلامی در افغانستان، ناتو در اسرائیل، دموکراسی و صحرا از جمله کتاب های این موسسه است که امروز رونمایی شده است.

وی در خصوص برنامه های پژوهشی این موسسه در آینده نزدیک گفت: موسسه همگام با تحولات منطقه پیش می رود و آثار پژوهشی در حوزه جریان شناسی داعش، حوثیهای یمن، تحولات سوریه و عراق، تهیه و منتشر می شود و همچنین موسسه آمادگی انتشار کتاب به زبان های عربی، انگلیسی و سایر زبان ها را دارد.

در ادامه این مراسم نویسندگان آثار رونمایی شده به معرفی کتاب های خود پرداختند.

هادی زرگری نویسنده کتاب سیاست امریکا و چین در سودان با اشاره به اهمیت این موضوع و مطالعه سیاست خارجی قدرت های بزرگ در سطح منطقه گفت: اهداف رژیم صهیونیستی در جنوب سودان که تهدیدی برای مقاومت منطقه محسوب می شود و تشریح و مقایسه سیاست های خارجی قدرت های بزرگ از جمله رویکردهای این کتاب است.

در ادامه فاتحی نماینده نویسنده دکتر اکبری پیرامون کتاب لیبی پس از قذافی گفت: این کتاب خلاصه ای از دو هزار ترجمه با محوریت لیبی است و از دوران شکل گیری این کشور تا پایان دوره قذافی را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: ربایش امام موسی صدر، حرکت های اسلامی در لیبی از جمله بخش های این کتاب است. وی خاطرنشان کرد: بیشتر کتاب های که در حوزه لیبی تالیف یافته در پیرامون جغرافیای تاریخی این کشور است اما این کتاب به طور محتوایی سیر تحول جریان های اسلامی را در لیبی بررسی کرده است.

در ادامه آزیتا بیدقی نویسنده کتاب رهبری انقلابی سید حسن نصرالله گفت: در این کتاب سعی شده مطالعات مدل رهبری معرفی و نقد شود و برای اینکه پدیده های اجتماعی در سطح جوامع تحلیل شود نیاز به مطالعه رهبری آن جوامع است.

وی ادامه داد: فرایند شکل گیری رهبری سیدحسن نصرالله در ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی مقایسه و تطبیق به روز و جدید شخصیت ایشان با امام (ره) از جمله محورهای این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب می تواند منبعی برای شناسایی رهبران در سطح منطقه به حساب آید.

در ادامه حسن علی احمدی نویسنده کتاب سیاست و حکومت در کویت پیرامون این کتاب گفت: متاسفانه کتاب های کمی با موضوع کویت تاکنون نگارش یافته و این کتاب را می توانیم پنجمین کتاب در موضوع سیاست و حکومت در کویت قلمداد کنیم.

وی ادامه داد: در سفری که به کویت داشتم و در گفت و گو با اساتید و دانشجویان و نخبگان این کشور موضوع شیعیان کویت را مورد بررسی قرار دادم که در این زمینه تاثیر شیعیان را در معادلات سیاسی کویت بررسی کردم و متوجه شدیم که اسلام سیاسی در کویت در چهارچوب قانون اساسی اجرا می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار