به مناسبت چهلمین سال برگزاری نماز جمعه صورت گرفت؛

دعوت بسیج ورزشکاران سپاه لرستان از عموم مردم برای حضور حداکثری در نماز جمعه

بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان به مناسبت چهلمین سال برگزاری نماز جمعه، آحاد مردم و به‌خصوص جامعه ورزشی کشور را به شرکت در این آیین عبادی سیاسی فراخواند.
کد خبر: ۳۵۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ - 25July 2019

فراخوان بسیج ورزشکاران سپاه لرستان به مناسبت چهلمین سال برگزاری نماز جمعه

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، پنجم مرداد 1358 به فرمان امام خمینی (ره) و به امامت آیت‌الله طالقانی اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به مناسبت چهلمین سال برگزاری نماز جمعه،  بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در فراخوانی مردم ولایت‌مدار و به‌خصوص جامعه ورزشی کشور را به شرکت گسترده در این آیین دعوت کرد، متن پیام به این شرح است:

«نسل جوان ما تشنه حقیقت، فهمیدن و آگاه شدن است، نمازهای جمعه باید بتواند این تشنگی را به نحو نیکوتر به انجام برساند.» رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

نماز جمعه از جمله عباداتی است که در دین اسلام به برپایی هرچه باشکوه تر آن توصیه فراوان شده است، چرا که مسلمانان با شرکت در این گردهمایی قدرت سیاسی و معنوی خود را به نمایش می‌گذارند و با اتحاد خود ضربه ای محکم به چهره منافقین وارد میکنند.

نزول سوره‌ای به نام «جمعه» و دعوت مردم به نماز جمعه در این سوره،  اهمیت و جایگاه نماز جمعه را نشان می دهد که مردم و به‌خصوص جوانان باید به شرکت در این آیین اهتمام بورزند و کوتاهی نکنند.

همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند: نماز جمعه یک اجتماع سرتاپا سیاسی است،  حضور پررنگ و گسترده مردم و به‌خصوص جوانان در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه، اقتدار و اتحاد جامعه اسلامی را نشان میدهد و ائمه جمعه نیز با بیانات خود در خطبه‌های نماز جمعه، مردم را از مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی آگاه میکنند و همین آگاهی بخشی، به دشمن شناسی منجر می شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب سنگرهای دفاع معنوی در مقابل دشمنان در سطح جامعه، ائمه جمعه هستند.

اتحاد و همبستگی در نماز جمعه نمونه بارزی از مبارزه ی سیاسی علیه دشمنان است چرا که ایجاد تفرقه و نفاق بین مسلمانان از برنامه های شوم دشمنان انقلاب است تا پایه های نظام اسلامی را متزلزل کنند.

به مناسبت چهلمین سال برگزاری نماز دشمن شکن جمعه، بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان،  در فراخوانی، مردم همیشه در صحنه و خداجوی لرستان و به‌خصوص جامعه و‌رزش را به شرکت گسترده در این آیین عبادی سیاسی دعوت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها