محمدعلی بهمنی:

مرحوم آهی تمام فرصت‌هایش را برای مردم و شعر خوب گذاشت

یک شاعر کشورمان ضمن ابراز تاسف از درگذشت «حسین آهی» گفت: مرحوم آهی تمام فرصت‌هایش را برای مردم و شعر خوب وقف کرده بود.
کد خبر: ۳۵۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ - 03August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدعلی بهمنی» شاعر و ترانه‌سرای کشور، با بیان اینکه «حسین آهی» فراتر از آن بود که بتوانیم چیزی درباره‌اش بگوییم، اظهار داشت: شخصیت اجتماعی او، آگاهی‌ها و مهربانی‌هایش، نگاه‌های مکاشفه‌گرش در جست‌وجوی ضعف و قوت‌ها فراتر از آن بود که بتوان توصیف کرد.

وی افزود: مرحوم آهی تمام فرصت‌هایش را برای مردم و شعر خوب وقف کرده بود. در عین حال کسی نیست که این عزیز را نشناسد. با تمام گوشه‌گیری‌هایش همیشه در وجود مردم بود.

گفتنی است، حسین آهی، شاعر و گوینده، متولد آذر سال ۱۳۳۲ که سال‌ها در رادیو فعالیت داشت بر اثر سرطان غدد لنفاوی دار فانی را وداع گفت.

وی مدتی را به دلیل بیماری بستری بود و سه‌شنبه هشتم مرداد پس از یک دوره بیماری در منزل درگذشت.

«تماشاگه راز» از رادیو فرهنگ شامل خوانش جدیدی از غزلیات حافظ، از جمله برنامه‌های پرطرفدار زنده‌یاد حسین آهی بود.

وی تحصیلات مقدماتی را در تهران گذراند و پس از آن به زبان‌های فارسی، عربی، پهلوی و آلمانی تسلط یافت. آهی در علومی مانند صرف، نحو، منطق، نجوم، فقه، اصول عروض و کلام دست به مطالعه و پژوهش زد و در آن‌ها صاحب‌نظر شد. اوّلین پژوهش‌های او در مباحث شعری و ادبی در سال ۱۳۵۵ ثمره می‌دهد؛ تا آنجا که هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده‌ بود که کتاب «بحور شعر فارسی» را منتشر کرد و در همان دوران تحسین تنی چند از بزرگان شعر فارسی نظیر شفیعی کدکنی و مهدی اخوان ثالث را بر خود برمی‌انگیزد. اخیراً نیز بهاءالدین خرمشاهی به ویژگی‌های این اثر اشاره‌ای داشته‌است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها