فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر:

سپاه از مهمترین استوانه‌های نظام در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلابی است

سردار «علی رزمجو» گفت: سپاه، مهمترین استوانه‌های نظام در حفظ و حراست از دستاورد‌های انقلابی است و از شیوه‌های اشراف فرماندهی توانسته کارنامه درخشانی را بر اساس تدابیر فرمانده کل قوا به ارمغان آورد.
کد خبر: ۳۵۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ - 03August 2019

به گزارش دفاع پرس از بوشهر؛ سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در نهمین جشنواره مالک اشتر اظهار داشت: اشراف در اندیشه اسلامی و مبانی دینی، جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و از دیدگاه جهان‌بینی توحیدی، جهان دارای یک نظام واحد است که خالق می‌تواند ناظر باشد و نظارت کند.

وی گفت: استان بوشهر در موقعیت حساس نظامی قرار دارد و با توجه به تهدیدات، دشمنان انقلاب و نظام ما آمادگی لازم را جهت دفاع از کشور دارا هستیم.

رزمجو تصریح کرد: سپاه که به عنوان مهمترین استوانه‌های نظام در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلابی است از شیوه‌های اشراف فرماندهی توانسته کارنامه درخشانی را بر اساس تدابیر فرمانده کل قوا به ارمغان آورد.

وی با اشاره به شعار محوری جشنواره مالک اشتر امسال اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، امسال سال تکریم نیروی انسانی است، اگر ما بخواهیم توجه کافی به این امر داشته باشیم باید به چند نکته اساسی توجه کنیم و سطوح فرمانده و مدیر را در ابعاد مختلف تقسیم‌بندی کنیم.

سردار رزمجو، پنج سطح برای فرماندهان تعریف کرد و گفت: سطح اول، فرمانده با توانمندی فوق العاده، که با کمک استعداد او و علم و مهارت و شایستگی، توانمندی‌های موفقیت آمیز از خود فرد است.

وی در ادامه گفت: سطح دوم، کار شورایی و مشورتی است که توانمندی‌های فردی را به سمت رسیدن به اهداف کمک می‌کند و کارگروه موثر با دیگران در شور و مشورت با یکدیگر دارند و راهکار مناسب را اتخاذ می‌کنند.

رزمجو، سومین سطح  فرمانده، را فرمانده کارآمد خواند؛ فردی که بتواند افرادی رابه پیگیری موثر و پربازده، برای رسیدن به اهداف از پیش تعریف شده سوق دهد. و چهارمین سطح، فرمانده و مدیر با تقواست که با مسئولیت‌های محوله را خوب انجام دهد و ماموریت‌ها به بهترین صورت، اجرا کند و دیدگاه روشن و معیارهای ممکن را دنبال می‌کند و در سازمان مربوطه پیاده کرده و در قلب کارکنان تحت امر فرماندهی می‌کند.

وی با اشاره به پنجمین سطح، فرمانده و مدیر، مدیری خلاق و مبتکر، خواند و افزود: چنین فردی با آمیزه‌های فروتنی و جسارت حرفه‌ای به دستاوردهای عالی و پایدار در سازمان مربوطه راه پیدا می‌کند، و فرمانده در تمامی سطوح باید دارای چند ویژگی باشد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در جشنواره مالک اشتر گفت: اصول مدیریت و فرماندهی همراه با ویژگی‌های نشات گرفته از ویژگی‌های صدر اسلام مقوله‌ای است، صفاتی از جمله خدا ترسی و خدامحوری و ولایتمداری و دلسوز و مهربان و مردم دار و دارای گذشته روشن و افتخارآمیز دارا باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار