مدیر کل بنیاد شهید لرستان:

برای انتقال سبک زندگی شهدا به جوانان باید تلاش کنیم

سید حسین نازاریان گفت: سبک زندگی شهدا نمونه و الگوی خوبی برای همگان است که باید برای انتقال این سبک زندگی به جوانان و آیندگان تلاش کنیم.
کد خبر: ۳۵۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵ - 04August 2019

برای انتقال سبک زندگی شهدا به جوانان باید تلاش کنیم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «سید حسین نازاریان» مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که  امروز در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت الزامی است.

وی گفت: بنیاد شهید به عنوان رابط و متولی امور ایثارگران و همه دستگاه‌های اجرایی است و ایثارگران و خانواده‌های شهدا هر کاری که مرتبط با دستگاه‌های اجرایی داشته باشند، ما پیگیر می‌شویم و اگر دستگاه‌های اجرایی همکاری نکنند، بنیاد شهید نمی‌تواند هیچ کاری از پیش ببرد.

نازاریان افزود: آنچه که جامعه ایثارگری از ما توقع دارند، تا جایی که در حد توان بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد کوتاهی نمی‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تأکید بر اینکه ما انتقادات سازنده را می‌پذیریم، بیان کرد: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و آیندگان، نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها داریم.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به  نسل‌های آینده سخت است، تصریح کرد: مبارزات  انقلابی  در کشور ما  ازسال 42 شروع شد، کسانی که سنی از آنها گذشته است خاطراتی از آن دوران در ذهنشان است و در خصوص مبارزات انقلابی آگاهی هایی دارند ولی جوانان امروز و آیندگان با این مسائل آگاهی ندارند که همه ما باید در زمینه بصیرت افزایی جوانان در این زمینه تلاش کنیم.

 نازاریان با بیان اینکه ما باید چگونگی و راه و روش خوب زندگی کردن را بین مردم گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: سبک زندگی شهدا و سبک مبارزه کردن آنها نمونه و الگوی خوبی برای همگان است که باید برای انتقال این سبک زندگی به جوانان و آیندگان تلاش کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران لرستان با اشاره به تلاش دشمن برای مبارزه فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران، افزود: دشمن ما با فرهنگ انحرافی که دارد، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی سعی می کند ارزش‌های دینی ما را کمرنگ کند.

وی با تأکید بر اینکه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید از خانواده و فرزندان خودمان شروع کنیم، اظهار داشت: از ظرفیت، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها بایستی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

نازاریان ادامه داد: جوانان ما باید این را بدانند که اگر ما دفاع کردیم، دفاع ما برای صلح  و آرمش منطقه، برای معنویت و سعادت در دنیای باقی بود و منظور ما از انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال انسانیت و عدالت است که بتوانیم در کنار هم زندگی کنیم و به سعادت ابدی برسیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران لرستان با بیان اینکه برخی از قوانین مرتبط با ایثارگران نواقصی دارند، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا جایی که می‌توانیم موانع را از سر راه ایثارگران بر داریم و هر کاری از دستمان برمی آید برای آنها انجام دهیم.

وی با ذکر این مطلب که دانشگاه لرستان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام است، افزود: همه دانشگاه‌ها می توانند در ترویج ایثار و شهادت پیشگام باشند.

نازاریان در ادامه سخنان خود به وضیعت گلزارهای شهدای لرستان اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها باید برای رسیدگی به گلزارهای شهدا بودجه ای در نظر بگیرند و گلزارها بعد از ساماندهی تحویل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها