عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

ائتلاف مد نظر آمریکا در خلیج فارس شکل نمی‌گیرد

«فرهاد فلاحتی» گفت: قطعا ائتلاف مورد نظر آمریکا در خلیج فارس شکل نمی‌گیرد اما طرح این موضوع از سوی آمریکا نیز هزینه انتقال نفت از تنگه هرمز را برای کشورهای دنیا افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۳۵۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲ - 05August 2019

ائتلاف مد نظر آمریکا در خلیج فارس شکل نمی‌گیردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فرهاد فلاحتی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «خانه ملت»، با اشاره به ارسال درخواست رسمی آمریکا برای ایجاد ائتلاف در منطقه خلیج فارس و عدم استقبال کشورها‌، اظهار داشت: پس از خروج ترامپ از برجام، منزوی شدن آمریکا قابل تصور بود. بعد از آنکه آمریکا به صورت انفرادی از توافق هسته‌ای خارج شد، این تصور را داشت که سایر کشورها نیز برای فشار به ایران متحد می‌شوند و در سطح بین الملل، آمریکا مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: پس از خروج «ترامپ» از برجام و وضع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، روز به روز این موضوع روشن‌تر شد که آمریکا بیش از هر زمان دیگری در انزوا قرار گرفته زیرا خروج کشوری از معاهده‌ای که خودش امضا کرده، دلیل بر ضعف عقلانی و بی کفایتی دولتمردان آن رژیم است.

هیچ عاقلی اقدام ایران مبنی بر توقیف نفتکش انگلیسی را محکوم نکرد

وی افزود: وابستگان به آمریکا و کشورهای عضو برجام برای اعلام موضع شفاف علیه اقدام آمریکا می ترسیدند و تلاش می‌کردند تا مصالحه‌ای را حول محور برجام بین ایران و آمریکا ایجاد کنند.

فلاحتی ادامه داد: آمریکا به دنبال ایجاد ائتلاف خلیج فارس بود، بعد از توقیف نفتکش متخلف انگلیس، هیچ عاقلی ایران را محکوم نکرد زیرا به لحاظ رژیم حقوقی خلیج فارس، مسئولیت تامین امنیت این معبر با ایران است و سرنگون کردن پهپاد متجاوز نیز نشان داد که ایران هیچ گاه از اعمال حاکمیت در این منطقه کوتاه نمی‌آید.

لشکرکشی به تنگه هرمز نمی‌تواند ابتکار را از ایران بگیرد

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: همه این‌ها دلیل بر این بود که لشکرکشی به تنگه هرمز نمی‌تواند ابتکار را از ایران بگیرد و ایران با هیچ کشوری در خلیج فارس شوخی ندارد.

وی افزود: دلیل آمریکا مبنی بر ایجاد ائتلاف در منطقه خلیج فارس به منظور تامین امنیت، بهانه پوشالی است. همه کشورهای دنیا عامل ناامنی در منطقه خلیج فارس را آمریکا می‌دانند زیرا هزاران سال است که تنگه هرمز حافظ امنیت این منطقه بوده و تنها عامل ناامنی نیز آمریکا است.

افزایش هزینه انتقال نفت با ائتلاف مورد نظر آمریکا در خلیج فارس 

فلاحتی اظهار داشت: قطعا ائتلاف مورد نظر آمریکا در خلیج فارس شکل نمی‌گیرد، اما طرح این موضوع از سوی آمریکا نیز هزینه انتقال نفت از تنگه هرمز را برای کشورهای دنیا افزایش می‌دهد و حتی آمریکا و متعهدان این کشور نیز به لحاظ اقتصادی متضرر می‌شوند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: همه کشورها می‌دانند ایجاد امنیت در منطقه تنگه هرمز با ایران است و آمریکا نیز می داند با قشون کشی نمی‌تواند به دنبال تحقق ادهای خود مبنی بر تامین باشد بلکه به ازای هر کشتی تسلیحاتی و ناو هوایپمابر، منطقه ناامن تر می‌شود و در این قضیه نیز آمریکا مانند برنامه های قبلی که در تحریم و نقض برجام داشت، نهایتا متضرر می‌شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها