برگزیده جشنواره فیلم مقاومت از شبکه افق پخش می‌شود؛

فریاد زنان کشمیری در مستند «به پشت تابلو نگاه کن»

مستند «به پشت تابلو نگاه کن» در مورد سرنوشت زنان کشمیری بعد از مفقود شدن همسرانشان، از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۳۵۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ - 10August 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، لغو اختیارات ویژه منطقه کشمیر از سوی دولت هند، دوباره همه نگاه‌ها را به سمت مردم مسلمان این منطقه معطوف کرده، مردمی که سال‌هاست زیر بار فشارهای مختلف، روزگار می‌گذرانند و مجامع بین‌المللی هم حاضر نیستند اقدامی برای نجات آنها انجام دهند.

مستند «به پشت تابلو نگاه کن» زندگی سه نسل از زنانی را دنبال می‌کند که گم شدن مرموز مردان کشمیر، زندگی آنها را دگرگون کرده است.

حقیقت این است که از سال 1989 بیش از 10 هزار مرد در کشمیر تحت اختیار هند مفقود شده‌اند و خبری از سرنوشت آنها در دست نیست.

این مستند در طول سه سال تصویربرداری، زندگی سه زن را روایت می‌کند؛ یک پیرزن به نام مغلی، یک مادر میانسال و یک دختر جوان. پسر پیرزن در سال1990 مفقود شد و او اکنون سمبل مقاومت مادران کشمیر به شمار می‌رود. رفیقه زنی نیمه بیوه که زندگی در برزخش را از سال 1997 آغاز کرد، از آن زمان او نمی‌داند که شوهرش زنده است یا مرده و مهوش دختر جوان که نگران آینده خود در این سرزمین است.

«به پشت تابلو نگاه کن» جایزه اول سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را در بخش مستند به خود اختصاص داده است؛ این فیلم کاری از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و به کارگرانی محسن برمهانی، شنبه 19 مرداد ساعت 17:30 از شبکه افق پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها