اسلیمی:

حضور گروه «حسن نیت» در کردستان موجب تجدید قوای گروه‌های ضد انقلاب شد

همرزم شهید اصغر وصالی گفت: اگر گروه حسن نیت چند روز دیرتر به کردستان می‌آمد، می‌توانستیم کار «عزالدین حسینی» و «عبدالرحمان قاسملو» از رهبران ضد انقلاب کومله و دموکرات را در کردستان یکسره کنیم.
کد خبر: ۳۵۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۲ - 21August 2019

گروه حسن نیت باعث شد تا گروه‌های ضد انقلاب تجدید قوا کنند!«احمد اسلیمی» همرزم شهید «اصغر وصالی» و فرمانده وقت گردان دو پادگان ولی عصر (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره چگونگی شکل گرفتن غائله پاوه، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شهر‌های کردنشین کشورمان به واسطه هم‌مرز بودن با عراق دستخوش ناآرامی‌هایی با هدف تجزیه این مناطق از ایران شد به عبارت دیگر دولت بعثی عراق، چون نسبت به ایران از گذشته کینه داشت، وقوع انقلاب اسلامی را فرصت مناسبی برای دستیابی به اهداف خود علیه ایران دید.

وی افزود: به همین جهت با تحریک و حمایت و حتی اعزام نفراتی به مناطق کردنشین کشورمان در صدد ایجاد غائله در این مناطق برآمد؛ بر این اساس دو حزب کومله و دموکرات که از سوی دولت بعث عراق حمایت می‌شدند، اولین درگیری را در سردشت به وجود آوردند و طی آن تعدادی از پاسداران و ارتشی‌ها به شهادت رسیدند.

اسلیمی ادامه داد: بعد از این واقعه، حادثه مریوان به وجود آمد؛ حادثه‌ای که در آن دموکرات‌ها و کومله برای اشغال این شهر با یکدیگر متحد شدند؛ لذا خطر سقوط مریوان باعث شد تا گروهی از پاسداران به فرماندهی «اصغر وصالی» تحت عنوان «دستمال‌سرخ‌ها» برای کمک به مردم این شهر و ارتش وارد این شهر شوند؛ البته در این شهر شهید چمران، مرحوم سیدعلی‌اکبر مصطفوی، شهید جعفری و ابوشریف هم حضور داشتند.

فرمانده وقت گردان دو پادگان ولی عصر (عج) تصریح کرد: بدین ترتیب با دفع خطر سقوط این شهر و به دنبال درخواست محمدعلی ذوالفقاری فرمانده سپاه پاوه همراه ۱۵ نفر دیگر از پاسداران به فرماندهی اصغر وصالی با بالگرد ۲۱۴ ارتش به پاوه هلی‌برن شدیم. چون تعدادی از نفرات ضد انقلاب شهر را محاصره کرده بودند و در داخل شهر نیز ضد انقلاب درگیری‌هایی با سپاه داشت. از سوی دیگر تعداد پاسداران شهر هم کم بود و هر آن احتمال داشت تا پاوه به دست ضد انقلاب بیفتد.

وی در ادامه به تلاش‌هایی که بعد از استقرار در پاوه انجام دادند، اشاره و بیان کرد: همان‌گونه که عنوان شد، بنا به درخواست ذوالفقاری ـوی از اعضای تیپ هوابرد شیراز بود که سال ۱۳۵۸ فرمانده سپاه پاوه شدـ راهیِ این شهر شدیم و پس از استقرار، گشت‌زنی شهری را آغاز کردیم و یک‌سری پست‌های بازرسی هم دورتادور شهر برقرار کردیم که یکی از این پست‌ها نزدیک بیمارستان معروف پاوه بود.

همرزم شهید اصغر وصالی سپس در خصوص تأثیر حضور شهیدان چمران و اصغر وصالی در پاوه هم عنوان کرد: بعد از حضور ما در پاوه، شهید چمران هم به همراه تیمسار فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش وارد این شهر شد؛ البته بعداً فلاحی برای ارسال کمک‌های پشتیبانی و بنا به درخواست شهید چمران از این شهر خارج شد.

وی تصریح کرد: حضور چمران در جمع مدافعان و مردم این شهر به گونه‌ای بود که هر کجا می‌رفت، نیرو‌ها و مردم انرژی مضاعفی می‌گرفتند؛ اما درباره اصغر وصالی هم باید گفت که به غیر از وصالی فرد دیگری نمی‌توانست در آن شرایط نیرو‌ها را فرماندهی کند در واقع نقشی که این دو در پاوه داشتند را کس دیگری نمی‌توانست به خوبی عهده‌دار شود.

اسلیمی همچنین نقش مردم در مقابله با تحرکات ضد انقلاب را مؤثر دانست و گفت: مردم پاوه، مردمی بسیار شریف و نجیب هستند؛ پاوه اگرچه شهری کوچک است، اما با این حال همواره پشتیبان انقلاب بودند و عجیب که نسبت به امام ارادت خاصی داشته باشند؛ به همین دلیل هیچ همکاری با ضد انقلاب انجام ندادند و وقتی هم که پیام امام (ره) صادر شد، مردم به خیابان‌ها آمدند و به جشن و شادی پرداختند.

وی در ادامه به فعالیت گروه «حُسن نیت» در پاوه هم اشاره کرد و افزود: گروه حسن نیت دولت موقت که به نام گروه «سوء نیت» در بین رزمندگان شهرت یافته بود، نه‌تنها کار مثبتی پیش نبرد، بلکه باعث شد تا گروه‌های ضد انقلاب از وقفه‌ای که در تعقیب و تنبیه آن‌ها ایجاد شد، نیرو‌های خود را مجدد گردآوری کرده و با مجهز شدن، حملات خود را بار دیگر به شهر‌های کردنشین منطقه آغاز کنند.

فرمانده وقت گردان دو پادگان ولی عصر (عج) تأکید کرد: این در حالی است که اگر این گروه چند روز دیرتر به منطقه می‌آمد، همان زمان می‌توانستیم به اصطلاح کار «عزالدین حسینی» و «عبدالرحمان قاسملو» از رهبران ضد انقلاب کومله و دموکرات را در کردستان یکسره کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار