کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اقتصاد مقاومتی راهی برای مبارزه با تحریم غربی

کارشناس سیاست خارجی با اشاره به توانمند سازی نیروی داخلی و اقتصاد درونی گفت: اقتصاد مقاومتی راهی برای مبارزه با تحریم غربی است.
کد خبر: ۳۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۳ - 10December 2014

اقتصاد مقاومتی راهی برای مبارزه با تحریم غربی

حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاست خارجی در گفتوگو با خبرنگار سیاست خارجی دفاع پرس، در ارتباط با تمدید 7 ماهه مذاکرات ایران و گروه 5+1 و تاثیر آن بر اقتصاد داخلی کشورمان گفت: تمدید مذاکرات با توجه به توافقات صورت گرفته، فرصتی را به جمهوری اسلامی ایجاد میکند که نسبت به ساختارهای اقتصاد مقاومتی دست به کار شود و اگر موفق شویم در این فرصت الگوهای اساسی و اصولیدر راستای تحقق هرچه بهتر اهداف پیاده سازی اقتصاد مقاومتیدر کشورمان تعیین و تنظیم کنیم، میتوانیم در برابرتحریمها راحتترایستادگی کنیم.

وی تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی اسلامی بتواند توان خود را در امور اقتصادی تقویت کند، تحریمهای غربی  برای کشورمان بیاثر خواهد شد و در آینده از موضع برتری در مذاکرات حضور پیدا خواهیم کرد.

این کارشناس سیاست خارجی فرصت ایجاد شده در تمدید مذاکرات ایران و گروه 5+1 را زمانی برای ایجاد ساختار اقتصادی دانست و اظهار داشت: اگر تا مدت مقرراز این فرصت استفاده نشود و ساختارهای اقتصادی را بر اساس اقتصاد مقاومتی در کشورمان هماهنگ نکنیم تحریم ها در روند مذاکرات اثر گذار خواهند بود.

کنعانی مقدم همچنین در ارتباط با راههای مقام سازی اقتصاد در برابر تحریم گفت: باید در این برحه زمانی بر روی محور کشاورزی کارهای اساسی و بنیادی انجام شود و با گسترش صنعت شهرکهای گلخانهای اقتصاد را از تک محصولی بودن خارج کرد و سهم نفت را از اقتصاد ایران کم کم حذف کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها