نبرد شدید ارتش سوریه با تروریست‌های اجناد قفقاز در شرق ادلب

یک منبع نظامی سوری از نبرد سنگینی که میان ارتش سوریه و تروریست‌های اجناد قفقاز و حراس‌الدین در جنوب ابوظهور در شرق ادلب به دنبال یورش تروریست‌ها به نیروهای سوری در جریان است، خبر داد.
کد خبر: ۳۵۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ - 27August 2019

نبرد شدید ارتش سوریه با تروریستهای اجناد قفقاز در شرق ادلببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، ارتش سوریه نفربرهای بمبگذاری شده که در داخل آنها عوامل انتحاری القاعده قرار داشتند و در حال حرکت به سوی مواضع نظامی ارتش سوریه بودند را در محور حومه شرقی ادلب منفجر کرد.

بر اساس این گزارش، گروه‌های موسوم به اجناد قفقاز و حراس الدین حمله گسترده ای در محورهای تل مرق، شم الهوی، الجدوعیه، السلومیه در جنوب ابوظهور در حومه شرقی ادلب شروع کرده اند و نیروهای ارتش سوریه نفربرهای بمبگذاری شده ای که آنها ارسال کرده بودند را قبل از رسیدن به هدف در محور درگیری منفجر کردند.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که نیروها و تجهیزات گسترده کمکی به محل درگیری اعزام شده است تا یورش تروریستها دفع شود.

نبرد سنگینی هم اکنون میان تروریستها و ارتش سوریه در این حومه شرقی ادلب در جریان است.

تروریست‌های اجناد قفقاز از سال ۲۰۱۲ به سوریه آمده اند. این تروریستها از کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و چچن روسیه هستند که در حومه شرقی ادلب به ویژه در شهر ابوظهور هستند. اما تروریستهای حراس الدین در سال ۲۰۱۶ اعلام موجودیت کردند و به القاعده وابسته هستند. حراس الدین شورای مشورتی دارد که بیشتر آنها از اردن و کشورهای حوزه خلیج فارس هستند از جمله ابوجلیبیب الاردنی، موسوم به طوباس، ابوخدیه الاردنی، ابوعبدالرحمن المکی، سیف العدل و سامی العریدی. مرکز ثقل آنها حومه شمالی حماه و جنوب ادلب در نزدیکی تروریستهای حزب الترکستانی است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار