مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد؛

دشمن‌شناسی مقدمه دشمن­‌ستیزی

سردار «حسینعلی یوسفعلی‌‌زاده» با تأکید بر اینکه دشمن­‌شناسی از درس­‌های ثابت محرم در طول تاریخ حیات شیعه است، گفت: دشمن‌شناسی مقدمه دشمن‌­ستیزی است و تا کسی دشمن­‌شناس نباشد دشمن‌ستیز نخواهد بود.
کد خبر: ۳۶۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ - 02September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، یادواره شهدای مدافع حرم محله «مهرآباد» شهیدان «رضا اسماعیلی»، «محمد وطنی»، «جعفر حسنی» و «سیدهادی سلطان‌­زاده» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، اهالی محله «مهرآباد» و خانواده شهدا در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌‌زاده در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: ماه محرم ماه حماسه، ایثار، قیام و شهادت است. ماه اوج آمادگی برای ادای وظیفه و تکلیف است. در ماه محرم رهروان صادق مکتب سیدالشهداء (ع) با درس‌آموزی از این مکتب خود را آماده‌­تر می­‌کنند.

وی افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی امیدوار هستند که با تهاجم نظامی و فرهنگی و سازماندهی جریانات افراطی و تکفیری، راه خدا و سیدالشهداء (ع) را به انحراف بکشانند اما با فرارسیدن محرم، این ماه با خود دریا دریا معرفت می­‌آورد و فوج فوج رهرو وارد میدان می­‌کند. به کوری چشم بدخواهان که به دنبال سد کردن راه شهادت هستند و می­‌خواهند دنیاگرایی را در چشم مردم جلوه بدهند ماه محرم ضد این خواسته­‌های دشمنان عمل می­‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدا حسینی بودند، خاطرنشان کرد: آنها در اقیانوس معرفت سالار شهیدان غوطه‌­ور بودند و باعث کمال خود شدند و در این مسیر به کمال جامعه اسلامی و بشریت نیز فکر می­‌کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با تأکید بر اینکه باید از محرم بهره بجوییم و از کلاس درس سیدالشهداء (ع) بیش از پیش استفاده کنیم، ابراز داشت: یکی از درس‌­های مهم محرم این است که در هر موقعیتی که هستیم و در هر زمانی که زندگی می­‌کنیم و در هر مکانی که هستیم دشمن شناس باشیم.   

وی تصریح کرد: دشمن‌­شناسی از درس‌­های ثابت محرم و عاشورا در طول تاریخ حیات شیعه است. دشمن­‌شناسی مقدمه دشمن‌­ستیزی است و تا کسی دشمن­‌شناس نباشد دشمن‌ستیز نخواهد بود.

یوسفعلی‌زاده گفت: ما امت اسلام و رهروان سیدالشهداء (ع) اجازه نداریم سازشکار باشیم. برای اینکه «هیهات من الذله» تحقق پیدا کند و دست ذلت و سازش به سمت یزیدیان دراز نکنیم باید یزید زمان را بشناسیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه تأکید کرد: دشمن‌­شناسی یک وظیفه ثابت است. با همه پیچیدگی­‌هایی که دشمن دارد اگر زیر صدها لایه نفاق پنهان شده باشد باید نسبت به دشمن شناخت پیدا کنیم.

یوسفعلی‌­زاده گفت: شناخت دشمن نیاز به بصیرت دارد و هر کس قادر به شناخت دشمن نیست. اگر بخواهیم به رنگ خدا زندگی کنیم لازمه­‌اش این است که دشمن‌شناس، دشمن‌ستیز و تکلیف‌شناس باشیم. این درسی است که از همه شهدا آموخته‌­ایم.

وی در ادامه در خصوص ویژگی‌­های شهدا همچون نترسیدن از غیر خدا، اخلاص، امر به معروف و نهی از منکر و تولا و تبری مطالبی را بیان کرد و ادامه داد: وظیفه همه ما این است که با ثبات قدم، راه نورانی شهدا را نشر و گسترش بدهیم و نگذاریم این راه کم رهرو شود تا دشمنان در رسیدن به اهداف خود ناکام بمانند.

یوسفعلی‌­زاده در پایان گفت: تا زمانی که امت حزب الله در صحنه باشند و رزمندگان پشت سر امام حرکت کنند و آماده ورود به سنگرهای کلیدی اسلام باشند دشمنان دین خدا هیچ غلطی نمی­‌توانند بکنند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار