معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور:

پایان ماه صفر آخرین مهلت برگشت زائرین اربعین حسینی از عراق

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور مهلت قانونی بازگشت برای زائرانی را که هم اکنون در عراق حضور دارند تا پایان ماه صفر اعلام کرد.
کد خبر: ۳۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ - 15December 2014

پایان ماه صفر آخرین مهلت برگشت زائرین اربعین حسینی از عراق

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سردار حسین ذوالفقاری در برنامه گفتگوی ویژه خبری یک شنبه شب شبکه دو سیما، تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی را حدود 1 و نیم میلیون نفر ذکر کرد و گفت: وزارت کشور به عنوان دستگاه فرادستی و متولی برای کمک به ستاد اصلی وارد قضیه شد، البته طبیعی است که امکان دارد به علت نبود ساماندهی بازگشت، زائران با مشکلاتی مواجه شوند.

وی افزود: امروز 130 هزار نفر از مرز مهران وارد شدند که این تعداد 13 برابر ظرفیت ورودی این شهر بوده است که البته موضوع کنترل و تغذیه و حمل و نقل مناسب آنها کار کوچکی نبود.

افزایش گیت های ورودی به سه برابر

ذوالفقاری با بیان این که هم اکنون وضعیت مرز مهران روان و طبیعی است تصریح کرد: دیشب در نجف و کربلا بارندگی رخ داد که منجر به این شد که زائران زودتر سفر خود را آغاز کنند، هم اکنون هم مسئولان اجرایی در مرزها مستقرند.

وی گفت: در حوزه تغذیه مشکلی نداشتیم، گیت های ورودی هم به سه برابر افزایش یافت.

ذوالفقاری به همکاری ستاد کل و فرمانده ارتش و نیز سپاه پاسداران برای اعزام امکانات اشاره کرد و افزود: در حوزه امنیت ما هیچ مشکلی را در داخل و بیرون از مرزها نداشتیم، دولت عراق هم اقدامات بسیاری را برای تامین امنیت زائران انجام داده است.

وی با اشاره به تلاش مسئولین دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی، سپاه و بسیج ادامه داد: با تلاش این عزیزان مشکلی از بابت نظم و امنیت بر ای زائران به وجود نیامد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار