مدیر کل اموال و موقوفات جمعیت هلال احمر؛

به روز رسانی اطلاعات موقوفات در جمعیت هلال احمر

مدیرکل اموال و موقوفات جمعیت هلال‌احمر به تالیف ۳ کتاب با نام‌های مصالحه در جمعیت، موقوفه در جمعیت و موهوبه در جمعیت هلال احمر با روش نوین اشاره و گفت: تالیف این کتاب‌ها اقدامی ارزشمند بوده که برای نخستین‌بار در جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.
کد خبر: ۳۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵ - 15December 2014

به روز رسانی اطلاعات موقوفات در جمعیت هلال احمر

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس به نقل از اداره کل روابطعمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلالاحمر، سید مغیثالدین کاشانی مدیر کل اموال و موقوفات جمعیت هلال احمر با بیان این که امسال اقدامات ارزندهای در حوزه موقوفات انجام شده است، افزود: در این زمینه برنامههای موثری برای جذب موقوفات اجرایی شده و اقدامات دیگری نیز در دستورکار بوده و به علاوه بررسی درآمدهای اموال واگذار شده، از برنامههای در دست اجرا است.

وی با اشاره به کشف و شناسایی موقوفات، مصالحات و موهوبات در جمعیت هلالاحمر، اظهار کرد: تهیه اسناد جدید وقف، هبه و صلح با نگاه به همه زوایای شرعی و قانونی و همچنین در نظرگرفتن مصالح جمعیت از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است که مستندات آن در اختیار همه استانها نیز قرارگرفته است.

مدیرکل اموال و موقوفات جمعیت هلالاحمر به تالیف ۳ کتاب با نامهای مصالحه در جمعیت، موقوفه در جمعیت و موهوبه در جمعیت هلال احمر با روش نوین اشاره و عنوان کرد: تالیف این کتابها اقدامی ارزشمند بوده که برای نخستینبار در جمعیت هلالاحمر انجام شده است.

وی با اشاره به ضرورت پیروی از اقتصاد مقاومتی در حوزه موقوفات، اذعان کرد: برای تحقق این مهم باید بتوان بار مالی را از روی دوش جمعیت برداشت و از سویی نیازهای حوزه موقوفات را هم تامین کرد که خوشبختانه در این زمینه از ابتدای سال اقدامات خوبی انجام شده و به نتیجه رسیده است.

کاشانی با اظهار خرسندی از این که در ۲ سال اخیر با توجه به فرهنگسازی مناسب و تعریف فرآیند جذب خیران برای استانها، آمار وقف، صله و هبه جمعیت هلالاحمر، جهش تاثیرگذاری داشته است، افزود: به علاوه در این سالها تاکید بسیار زیادی برای اجرای موقوفات بر اساس نیت واقفین شده است.

وی درباره ضابطهمند کردن موقوفات، گفت: خوشبختانه این مهم با تلاش بیوقفه برای تهیه، تنظیم و اجرایی کردن دستورالعمل مالی، محاسباتی و معاملاتی موقوفات در تاریخ ۹۲ ساله جمعیت هلالاحمر، مرتفع شده و این دستورالعمل که در کمیسیون دائمی تخصصی شورای عالی به تصویب رسیده و در شرف تایید از سوی نماینده ولیفقیه در جمعیت هلالاحمر است که در صورت تایید از سوی رئیس محترم جمعیت هلالاحمر به مدیران عامل سراسر استانها ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار